Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
beatawinarska, 2011-10-16
Sprawozdanie konkretne i rzeczowe,podoba mi się.
Edyta Bajerowska
nauczyciel mianowany
fizyka, informatyka, technika, plastyka, matematyka
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Mroczkowie Gościnnym
SPRAWOZDANIE
Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
za okres stażu
od 01.09.2008r. do 31.05.2011r.
§8 ust.2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
■ Poznanie procedur awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego
Przystępując do opracowania własnego planu rozwoju zawodowego szczegółowo zapoznałam się z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego nauczycieli, takimi jak:
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
- Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r. Z późniejszymi zmianami
Przeanalizowałam podstawową dokumentację szkoły, przy redagowaniu której pracowałam.
■ Udział w tworzeniu dokumentów szkoły
Na bieżąco śledziłam i analizowałam ustawy i rozporządzenia dotyczące systemu oświaty, a w szczególności dotyczące procedur awansu zawodowego. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty pozwalała mi na udział w tworzeniu i modyfikowaniu dokumentów szkolnych.
Uczestniczyłam w pracach nad wprowadzaniem zmian i tworzeniem dokumentów szkolnych takich jak:
- Statut Szkoły,
- Wewnątrzszkolny System Oceniania,
- Plany i sprawozdania z pracy wychowawców w gimnazjum,
- Plany i sprawozdania z działalności zespołu nauczycieli przedmiotów matematyczno – przyrodniczych,
- Raportu z ewaluacji na temat „Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli”,
- Plan pracy zespołu do spraw udzielania uczniom pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
biorę udział w planowaniu i przeprowadzaniu „Wewnętrznej ewaluacji pracy szkoły”.
■ Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego
W mojej pracy nauczycielskiej podejmowałam systematycznie działania mające na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, realizowałam zadania służące podniesieniu jakości pracy szkoły, pogłębiałam wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi. W czasie trwania stażu uczestniczyłam w wielu formach doskonalenia zawodowego, które w dużym stopniu przyczyniły się do wzbogacenia mojego warsztatu pracy dydaktycznej, opiekuńczej
i wychowawczej. Brałam udział w:
- szkoleniu „Nauczanie hybrydowe w oparciu o serwis wydawnictwa HELION i podręczniki Informatyka Europejczyka w nowej podstawie programowej”,
- szkoleniu „Doskonalenia efektywności kształcenia w gimnazjum
w oparciu o wskaźnik EWD, z wykorzystaniem kalkulatora EWD
i analizy kontekstu szkolnego”,
- szkoleniu „Nowa podstawa programowa – autorskie programy nauczania
i plany dydaktyczne”,
- szkoleniu „Uczyć ciekawie – metody i techniki pracy na lekcji i zajęciach pozalekcyjnych”,
- Szkolenie „Uczenie się przez całe życie”,
- szkolenie” Ocenianie kształtujące jako sposób motywowania uczniów
do nauki”,
- warsztatach metodycznych: „Organizacja i prowadzenie ewaluacji wewnętrznej – krok ...