Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Realizacja zadań przedmiotów matematyczno – przyrodniczych
za rok szkolny 2010/2011
w Gimnazjum w Zespole Szkół im. Jana Pawła II
w Mroczkowie Gościnnym
I Zespół nauczycieli przedmiotów matematyczno – przyrodniczych
w I semestrze dokonał:
a) Omówiono zasady współpracy oraz określono zadania do realizacji w roku szkolnym 2010/2011
b) Opracowano roczny plan pracy zespołu.
c) Dokonano analizy programów nauczania pod kątem korelacji między-przedmiotowej.
d) Przeprowadzono analizę planów z poszczególnych przedmiotów i wprowadzono poprawki oraz dostosowano treści programowe do zmieniającej się rzeczywistości.
e) Przeanalizowano istniejący system oceniania WSO, oraz przedmiotowe systemy oceniania.
f) Opracowano wymagania programowe oraz szczegółowe kryteria oceniania wiedzy i umiejętności uczniów z poszczególnych przedmiotów.
g) Na bieżąco opracowywano testy sprawdzające wiedzę i umiejętności uczniów z poszczególnych przedmiotów.
h) Omówiono przygotowania do Międzynarodowego Konkursu Matematycznego „Kangur 2011” dla uczniów klas I – III gimnazjum oraz do kuratoryjnych konkursów przedmiotowych..
i) Omówiono wyniki konkursów przedmiotowych z matematyki, fizyki, chemii, biologii oraz geografii dla uczniów klas trzecich gimnazjum.
j) Zdefiniowano obszary wiedzy, w których występują największe deficyty
w zakresie przyswajalności danej partii materiału (zagrożenia ocenami niedostatecznymi z przedmiotów matematyczno – przyrodniczych).
k) Zorganizowano pomoc koleżeńską – „uczeń – uczeń” dla tych uczniów, którym zagrażały oceny niedostateczne na pierwszy semestr z przedmiotów matematyczno - przyrodniczych.
l) Przeanalizowano wyniki nauczania z przedmiotów matematyczno – przyrodniczych za I semestr roku szkolnego 2010/2011.
m) Omówiono sukcesy i porażki dydaktyczne w nauczanych przedmiotach matematyczno – przyrodniczych.
n) Dyskutowano nad bieżącymi problemami z nauczanych przedmiotów.
II W I semestrze zespół matematyków prowadził zajęcia pozalekcyjne:
a)Celem równania szans realizowana były zajęcia dla uczniów z klas III, czyli dodatkowe zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze dla uczniów mających trudności z opanowaniem zagadnień programowych. Każdy z uczniów mógł podczas tych zajęć nadrobić braki w umiejętnościach.
b) Mając na względzie dobro dzieci i pomyślność na egzaminach zewnętrznych, w klasach trzecich przeprowadzane były zajęcia przygotowujące do egzaminu
w z przedmiotów matematyczno – przyrodniczych.
c) W roku szkolnego 2010/2011przeprowadzonych zostały 6 próbnych egzaminów z części matematyczno –przyrodniczej, dokonano podsumowania wyników osiągniętych przez uczniów, omówiono je na zajęciach i przeanalizowano pod kątem trudności występujących w nich zadań.
Uczniowie pisali też jako 4 ogólnopolski próbny egzamin gimnazjalny z części matematyczno –przyrodniczej z OPERONEM.
III. Na początku roku szkolnego 2010/2011 przeprowadzono sprawdzian klasie Ia z matematyki. Celem sprawdzianu było ustalenie umiejętności, z którymi uczniowie mają największe trudności i w oparciu o powyższe dane wyznaczono kierunki pracy.
IV. Młodzież naszego gimnazjum brała udział w szeregu konkursów kuratoryjnych z przedmiotów matematyczno – przyrodniczych.
a) Konkurs matematyczny – I Etap ...