Dodaj publikację
Autor
Magdalena Nowicka
Data publikacji
2011-10-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
25

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Jest to plan mojego rozwoju zawodowego na 3-letni staż na stopień nauczyciela dyplomowanego. Opracowałam go w tamtym roku szkolnym, teraz odkrywam możliwości internetu ;-))). Może się przydadzą komuś moje pomysły. W razie pytań proszę o kontakt. Zapraszam też wkrótce na moją wiki: http://magicnowicka.wikispaces.com ;-) Pozdrawiam, Magic Nowicka
 Pobierz (doc, 158,5 KB)

Podgląd treści


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NA STOPIEŃ AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Informacje personalne

1. Imię i nazwisko nauczyciela: Magdalena Nowicka

2. Stanowisko: nauczyciel języka angielskiego

3. Wykształcenie: wyższe – magister filologii angielskiej z przygotowaniem pedagogicznym

4. Czas stażu: 01.09.2010 – 31.05.2013

5. Miejsce odbywania stażu: Zespół Szkół nr 20 w Gorzowie Wielkopolskim

CEL PODSTAWOWY:
uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego

CELE STAŻU:
- doskonalenie własnych umiejętności zawodowych,
służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły,
- wzbogacenie i urozmaicenie własnego warsztatu pracy,
- wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy na szerszą skalę.

| | | | | |
|L.P. |ZADANIA/DZIAŁANIA |FORMY REALIZACJI |TERMIN |DOWÓD REALIZACJI |
| | | | | |
|1. |Zapoznanie się z procedurą awansu |Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego: ustawy, |wrzesień 2010 |Notatki, wydruki |
| |zawodowego |rozporządzenia, publikacje w prasie | | |
| | |oraz na łamach stron internetowych | | |
| | | | | |
|2. |Poznanie zasad opracowania planu rozwoju |Analiza wymagań zawartych w ustawie |wrzesień 2010 |Plan rozwoju zawodowego opracowany wg wymagań |
| |zawodowego |i rozporządzeniu po zmianach z 1 grudnia 2004 roku | | |
| | | | | |
|3. |Przypomnienie zasad funkcjonowania |Analiza dokumentacji, statutu, programu rozwoju szkoły, regulaminów, wewnątrzszkolnego |wrzesień 2010 |Notatki |
| |i organizacji zadań szkoły |systemu oceniania i programu wychowawczego | | |
| | | | | |
|4. |Wstępna ocena własnych umiejętności |Przegląd zgromadzonych dokumentów, autorefleksja |wrzesień 2010 |Wniosek o rozpoczęcie stażu wraz |
| | | | |z planem rozwoju zawodowego |
| | |Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu i sporządzenie planu rozwoju zawodowego | | |
| | | | | |
|5. |Dokumentowanie realizacji planu rozwoju |Gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń, |okres stażu |Dokumenty poświadczające |
| |zawodowego |dyplomów, udokumentowanych osiągnięć | | |
| | | | | |
|6. |Przygotowanie projektu sprawozdania |Opis realizacji planu rozwoju zawodowego, analiza, refleksja |maj 2013 |Sprawozdanie z realizacji |
| | | | |planu rozwoju zawodowego |

Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego obejmują:

| |
|§ 8 ust. 2 pkt 1 |
|uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły |
| | | | |
|ZADANIA/DZIAŁANIA |FORMY REALIZACJI |TERMIN |SPOSÓB DOKUMENTOWANIA |
| | | | |
|1. Udział w pracach Zespołu Nauczycieli Języków |- pomoc i współpraca w tworzeniu planu |okres stażu |plan pracy |
|Obcych |i harmonogramu pracy zespołu | |zespołu |
| | | | |
| |- realizacja zadań zawartych w planie | |sprawozdania |
| | | | |
| |- organizowanie konkursów | |materiały konkursowe |
| | | |oraz ich ewaluacje |
| |- organizowanie Europejskiego Dnia Języków Obcych | | |
| | | |zdjęcia |
| |- współorganizowanie Dnia Otwartego Szkoły | | |
| | | | |
| | | | |
|2. Doskonalenie systemu oceniania z języka |- zapoznanie uczniów i rodziców |początek |zapis w dzienniku lekcyjnym |
|angielskiego |z kryteriami oceniania |roku szkolnego | |
| | | |zapisy w zeszytach uczniów |
| |- zapoznanie uczniów z wymaganiami edukacyjnymi | | |
| |na poszczególne oceny | |kryteria oceniania |
| | | |z języka angielskiego |
| | | | |
| | | | |
|3. Poszerzenie wiedzy |- udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia |okres stażu |zaświadczenia |
|i umiejętności w procesie aktywnego udziału we |nauczycieli (kursy, warsztaty, seminaria, szkolenia ...