Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
Anety Grajko nauczyciela języka angielskiego
Szkoły Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Małym Płocku
ubiegającej się o awans na stopień nauczyciela mianowanego
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2010 roku
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Opiekun stażu: Marzena Stankiewicz
Założone cele opracowanego planu rozwoju:
▪ Poszerzanie wiedzy o poszczególnych obszarach pracy szkoły oraz określenie możliwości podejmowania działań
w ich zakresie poprzez uczestnictwo w pracy organów szkoły.
▪ Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez doskonalenie zawodowe.
▪ Podniesienie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych poprzez rozwijanie zainteresowań uczniów
oraz własnych.
▪ Aktywne i twórcze uczestnictwo w życiu szkoły.
▪ Poszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
§ 7 ust.2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań,
a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMIN REALIZACJI
SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli
▪ Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących
awansu zawodowego m.in.:
- Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela, z późniejszymi zmianami
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania awansu zawodowego przez nauczycieli, z późniejszymi zmianami
- Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 14 listopada 2007 r.
▪ Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu
▪ Opracowanie i przedstawienie do zatwierdzenia planu
rozwoju zawodowego
▪ Udział w szkoleniu dotyczącym awansu zawodowego
organizowanym przez ODN w Łomży
Wrzesień 2010
Październik 2010
Wniosek o rozpoczęcie stażu oraz plan rozwoju zawodowego
Notatki własne
Zaświadczenie o ukończeniu formy doskonalenia
2. Ustalenie zasad współpracy z opiekunem stażu
Rozmowa z opiekunem stażu
Ustalenie zasad współpracy z opiekunem stażu
Zawarcie kontraktu
Wrzesień 2010
Kontrakt określający zasady współpracy
3. Obserwacja zajęć
prowadzonych przez
opiekuna stażu i prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i dyrektora szkoły
Omówienie prowadzonych i obserwowanych zajęć, doskonalenie umiejętności omawiania i ewaluacji własnych i obserwowanych zajęć
Cały okres stażu
Wybrane scenariusze zajęć
Arkusze obserwacji
Wnioski z zajęć
4. Dalsze poznawanie i
prowadzenie obowiązującej
dokumentacji nauczyciela,
w tym dotyczącej pracy nauczyciela języka angielskiego, własnego awansu zawodowego
Planowanie pracy dydaktycznej - opracowywanie, ewaluacja oraz modyfikowanie rocznych planów pracy dydaktycznej
Prowadzenie dokumentacji nauczyciela przedmiotu (sprawdziany, analizy)
Prawidłowe prowadzenie dokumentacji związanej z awansem zawodowym
Sporządzanie okresowych sprawozdań z realizacji planu rozwoju zawodowego; ocena realizacji działań rocznych; autorefleksja
Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
Wrzesień 2010,
2011 i 2012
Cały okres stażu
Czerwiec 2011,
2012,2013
Plany pracy dydaktycznej
Pisemna dokumentacja nauczyciela przedmiotu
Sprawozdania
Dzienniki zajęć
5. Samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych ...