Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Aneks do
„PLANU WYNIKOWEGO
Z MATEMATYKI DLA KLASY I GIMNAZJUM”
na rok szkolny 2010/2011
mgr Małgorzata Walczak
Gimnazjum nr 1 w Barcinie.
Klasa Ia – integracyjna.
Liczba uczniów – 15.
Liczba uczniów z orzeczeniami PP-P - 2.
Liczba uczniów z opiniami PP-P - 3.
Wychowawca – mgr Marzena Wolska.
Nauczyciel wspomagający – mgr Iwona Hałas
Nauczyciel matematyki – mgr Małgorzata Walczak.
Uczniowie zaprezentowani poniżej będą uczęszczać, zgodnie z opiniami poradni, na zajęcia wyrównawcze z matematyki.
W klasie I a są następujący uczniowie z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego Poradni Pedagogiczno – Psychologicznej:
1. Mateusz Kowalczyk – zaburzenie ze spektrum autyzmu – Zespół Aspergera
2. Rafał Napierała – upośledzenie w stopniu lekkim
Mateusz Kowalczyk – realizuje wymagania podstawowe, dostosowanie polega przede wszystkim na:
- doskonaleniu działań arytmetycznych
- dostosowaniu technik i metod pracy na lekcji do potrzeb ucznia
- rozwiązywaniu zadań dotyczących wykorzystania wiedzy w życiu codziennym
- stosowaniu pozytywnych wzmocnień i nagradzaniu wysiłków ucznia
- dowartościowywaniu chłopca
- zachęcaniu Mateusza do czynnego udziału w przedsięwzięciach organizowanych przez klasową grupę rówieśniczą
- chwalenie chłopca na forum grupy klasowej
- docenianiu postępów.
Rafał Napierała - – realizuje wymagania podstawowe, dostosowanie polega przede wszystkim na:
- utrwalenie podstawowych pojęć i operacji matematycznych
- kontrolowaniu , czy chłopiec podąża za tokiem lekcji
- dostosowaniu metod i tempa pracy do potrzeb ucznia
- doskonaleniu głośnego czytania ze zrozumieniem
- stosowaniu wyjaśnień, wskazówek i pytań pomocniczych
- wykorzystaniu podczas lekcji (burzy mózgów) dość dobrej spostrzegawczości ucznia
- stosowaniu pozytywnych wzmocnień i nagradzaniu wysiłków ucznia.
W klasie I a są następujący uczniowie z opiniami Poradni Pedagogiczno – Psychologicznej:
1.Edyta Bartnikowska – sprawność intelektualna w granicach normy, okresowe pogorszenie słuchu
2. Bartosz Pałysa – parcjalne deficyty rozwojowe oraz nagromadzone braki programowe
3. Marlena Smyk – obniżona sprawność umysłowa, deficyty rozwojowe oraz nagromadzone braki programowe
4. Bartosz Wilemski – dysleksja rozwojowa
5. Norbert Witkwski - dysleksja rozwojowa, deficyty funkcji słuchowych, wzrokowych i motorycznych
Edyta Bartnikowska – realizuje wymagania w takim samym zakresie jak cała klasa, dostosowanie polega przede wszystkim na:
- utrwalenie podstawowych pojęć i operacji matematycznych
- w toku lekcji dostosowanie tempa pracy do możliwości dziewczynki
- kontrolowaniu czy Edyta usłyszała i zrozumiała polecenie
- zachęcaniu do nauki poprzez dostrzeganie wysiłków i minimalnych osiągnięć
- stosowaniu pochwał w celu wzmocnienia poczucia własnej wartości dziecka
- pobudzaniu uwagi dziecka poprzez przekazywanie zadań w małych konkretnych dawkach
- szybkiej kontroli pracy ucznia przez nauczyciela
- wykorzystaniu wszelkich możliwych manualnych przekaźników w przekazywaniu wiedzy – np. figur geometrycznych
- korzystanie z pomocy wizualnych do wzmacniania przekazu ustnego
- poprawianie zdolności słuchania u dziewczynki poprzez krótki komunikat „to jest ważne, proszę posłuchaj”
- zaspokojenie wzmożonej potrzeby ruchu poprzez wykonywanie przez uczennicę drobnych przez na rzecz klasy np. rozdanie pomocy ...