Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Temat bloku: Inni a tacy sami
Temat dnia: Jacy jesteśmy
Data: 17.10.2011r.
Zapis w dzienniku:
-portrety literackie bohaterów lektury ,,Dzieci z Bullerbyn”
-ocena postępowania głównych postaci z książki
-wyrażanie opinii na temat własnego postępowania- samoocena
-sprawdzenie umiejętności z wiedzy o lekturze
Cele ogólne:
-rozwijanie umiejętności wypowiedzi na dany temat
-zapoznanie z portretami literackimi bohaterów lektury
-ocena samego siebie
-doskonalenie umiejętności odejmowania liczb dwucyfrowych
-rozwijanie logicznego myślenia
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- pracuje w grupie, tworzy portret bohatera z Bullerby
- potrafi wskazać charakterystyczne cechy wybranego bohatera z Bullerbyn i
uzasadnić swoją wypowiedź
- czyta fragmenty książki
-bogaci słownictwo o wyrazy określające cechy wyglądu i charakteru
-wyraża opinie na temat własnego postępowania
-odejmuje liczby dwucyfrowe
-doskonali rzuty i chwyty
Środki dydaktyczne:
- lektura „Dzieci z Bullerbyn”
-imiona oraz cechy charakterów, wyglądu bohaterów lektury( w ramkach)
-podręcznik
-karteczki ze zdaniami
-krzyżówka
-kartki z pytaniami dotyczącymi lektury
-karty pracy
-piłki
Metody:
-Podająca : rozmowa ,objaśnienia nauczyciela
-Praktycznego działania: ćwiczenia praktyczne
-Aktywizująca
-Burza mózgów
- Mapa myślowa
Formy:
-grupowa
-indywidualna
PRZEBIEG ZAJĘĆ
1.Sprawdzenie obecności oraz zadania domowego.
2.Opis portretu literackiego bohaterów lektury. Na tablicy umieszczam imiona bohaterów lektury po lewej stronie a po prawej stronie cechy charakteru, wyglądu itp. bohaterów. Wybrany uczeń podchodzi do tablicy i dopasowuje imię do cechy charakteru bądź wyglądu.
3.Wybrany przeze mnie uczeń czyta fragmenty lektury, dotyczące opisu bohaterów.
4. Dzieci oceniają postępowanie bohaterów. Wypowiadają się o nich, mówią czy postępowali dobrze czy źle. Wskazują zalety lub wady wybranego bohatera.
5. Proszę uczniów o to aby w zeszycie opisali samego siebie po skończonej pracy proszę o przeczytanie zadania.
6. Zabawa „Prawda – fałsz”: Dzieci otrzymują karteczki ze zdaniami. Czytają ich treść, oceniają ich prawdziwość lub fałszywość. Następnie wpisują w odpowiednim miejscu P lub F
Zdania:
Prawda:
-Lasse to psotnik i żartowniś.
-Olle jest właścicielem psa o imieniu Svipp.
-Anna i Britta są siostrami.
-Bullerbyn to mała wioska położona w malowniczej Szwecji.
-Mieszkańcy Bullerbyn wykonują różne prace polowe i prowadzą gospodarkę.
-Bosse ma własną kurę, którą nazwał Albertyna.
-Bullerbyn w języku polskim oznacza „hałasowo”.
-„Wiosna Szwecji” to czasopismo dla dzieci.
-Astrid Lindgren jest autorką książki „Dzieci z Bullerbyn”.
-Pontus to imię baranka Lisy.
-Lasse jest najstarszym dzieckiem w Bullerbyn.
-Wszystkie dzieci z Bullerbyn chodzą do jednej klasy.
Fałsz:
-Dzieci z Bullerbyn nie lubiły zwierząt.
-Dzieci z Bullerbyn nigdy nie pomagały swoim rodzicom.
-Agda to mama Britty i Anny.
-Dziadziuś mieszka w Zagrodzie Środkowej.
-Szewc Grzeczny to bardzo miły człowiek.
-Dzieci z Bullerbyn dojeżdżają do ...