Dodaj publikację
Autor
kamila pietrzak-świątek
Data publikacji
2011-10-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
44

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lekcji języka angielskiego przeprowadzonej w klasie II gimnazjum, podczas której ćwiczone są czasowniki MUST, HAVE TO, DON'T HAVE TO.
 Pobierz (doc, 19,5 KB)

Podgląd treści


Scenariusz zajęć z j. angielskiego
przeprowadzonych w klasie II gimnazjum

Czas trwania zajęć: jednostka lekcyjna
Prowadząca: Kamila Pietrzak - Świątek
Temat zajęć: Czy musimy iść? (Do we have to go?)

Cele główne:
Umiejętność wyrażania nakazów (must / have to), zakazów (mustn't) oraz
braku obowiązku (don't have to)

Cele operacyjne: uczeń:
Potrafi użyć czasowniki must, mustn't, have to oraz don't have to;
Potrafi dostosować do osoby oraz czasu formę czasownika have to;
Potrafi na podstawie wysłuchanego tekstu zaznaczyć zasady dotyczące konkursu, a następnie potrafi opowiedzieć o ich;
Potrafi ułożyć krótki kwestionariusz dotyczący codziennych obowiązków;
Potrafi opisać obowiązki wykonywane przez inne osoby;
Potrafi ułożyć zasady dotyczące określonej sytuacji.

Metody pracy: praca zadaniowa, praktycznego działania, praca z taśmą.
Formy pracy: praca w parach, praca w grupach, zbiorowa jednolita, indywidualna.
Środki dydaktyczne: podręcznik Inspiration 2, magnetofon.

Powitanie uczniów.
Sprawdzenie pracy domowej.
Przypomnienie czasowników must, mustn't, don't have to.
Wykonanie ćwiczenia ze słuchu (praca indywidualna): na podstawie wysłuchanego tekstu uczniowie decydują, które z podanych zdań są zasadami konkursu, a które nie; uczniowie układają zdania dotyczące zasad konkursu (You have to..../ You don't have to....). (załącznik 1)
Praca indywidualna / praca w parach; uczniowie układają krótki kwestionariusz dotyczący codziennych obowiązków; uczniowie zadają sobie wzajemnie ułożone przez siebie pytania, a następnie opisują obowiązki kolegi / koleżanki. (załącznik 2)
Praca w grupach; uczniowie losują sytuację i układają do niej kilka zasad (nakazy, zakazy, brak obowiązku); uczniowie prezentują ułożone przez siebie zdania pozostałym grupom, które próbują odgadnąć jakiej sytuacji dotyczą zaprezentowane zdania. (załącznik 3)
Ćwiczenie dodatkowe rozwijające słownictwo; uczniowie dobierają czasowniki do podanych wyrażeń. (załącznik 4)
Zadanie pracy domowej.
Pożegnanie uczniów.

Załącznik 1
Na podstawie wysłuchanego tekstu zdecyduj, które rzeczy musisz zrobić, a których nie musisz odnośnie konkursu telewizyjnego:
answer 3 questions about New York
write a sentence about why YTV is the greatest
pay some money
send a photo with your answers
send in your answers by 1st September
buy the YTV magazine
know New York very well
write clearly using a black pen
be over 16 to enter the competition

Załącznik 2
Co musisz codziennie robić ? Napisz krótką ankietę:

help with meals lay the table do the washing up
wash your own clothes do the ironing wear school uniform
make your bed put your clothes away
clean your room walk a long way to school
catch a bus to school do homework every night

Załącznik 3
in a park at a restaurant at the cinema
at school in a museum
on ...