Dodaj publikację
Autor
Dorota Gurtat
Data publikacji
2011-10-17
Średnia ocena
5,00
Pobrań
191

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja zawiera gotowy plan rozwoju zawodowego nauczyciela wspomagającego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego. Zawiera opis treści niezbędnych do podniesienia kwalifikacji. W tabelach opisane zostały formy realizacji zadań i działań edukacyjno wychowawczych.
 Pobierz (docx, 29,4 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

 

mgr Dorota Gurtat

 

nauczyciel wspomagający w klasie integracyjnej

w Zespole Szkół Publicznych nr 2 w Kobyłce

 

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011

Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2014

Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy

CELE STAŻU:

1.Podniesienie efektywności moich działań dydaktyczno – wychowawczych2.Podniesienie jakości pracy szkoły3.Zdobycie stopnia nauczyciela dyplomowanego

ZADANIA/DZIAŁANIA ORGANIZACYJNE

FORMY REALIZACJI

TERMIN

SPOSÓB DOKUMENTOWANIA

1. Wstępna analiza własnych umiejętności.

- autorefleksja

VIII/IX. 2011

-notatka

2. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli

-analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego

-śledzenia zmian w prawie oświatowym

IX.2011

 

na bieżąco

-poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu

 

3. Przygotowanie planu rozwoju zawodowego.

-opracowanie planu rozwoju zawodowego

IX.2011

-zatwierdzony przez Dyrektora Szkoły plan rozwoju zawodowego

4. Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego.

-systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację planu rozwoju zawodowego

 

okres stażu

-zgromadzona dokumentacja

5.Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.

-przygotowanie i opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego

V. 2014

-pisemne sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego

  

  

Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego: 

ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA

ZADANIE/ DZIAŁANIE

FORMY REALIZACJI

TERMIN

SPOSÓB DOKUMENTOWANIA

I Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły

( §8 ust.2 pkt 1 )

Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu (kursy, warsztaty, szkolenia)

Udział w programach i przedsięwzięciach podjętych przez szkołę.

-udział w  szkoleniowych radach pedagogicznych, kursach i warsztatach

- aktywny udział w realizacji podjętych zadań np. promowanie szkoły jako placówki przyjaznej idei integracji ( zamieszczenie na stronie internetowej szkoły zagadnień związanych z pedagogiką specjalną; udział uczniów niepełnosprawnych w miejskim festynie integracyjnym)

okres stażu

okres stażu

-potwierdzenie Dyrektora Szkoły

-materiały, notatki ze szkoleń

- wydruki ze strony internetowej szkoły

- fotografie

- scenariusze zajęć

Pełnienie dodatkowych zadań

i funkcji w szkole.

-udział w pracach zespołu do spraw integracji

-udział w pracach komisji rekrutacyjnej do klas integracyjnych Zespołu Szkół Publicznych nr 2 w Kobyłce

 

okres stażu

-potwierdzenie przewodniczącego komisji lub Dyrektora Szkoły

-protokoły z prac komisji

4. Organizowanie i rozwój własnego warsztatu pracy.

-opieka i urządzenie salki rewalidacyjnej

-organizowanie zaplecza samodzielnie przygotowanych trwałych środków dydaktycznych

-studiowanie fachowej literatury pedagogicznej oraz czasopism

okres stażu

-zdjęcia

-teczki z materiałami do lekcji

-przykładowe testy

 

5. Doskonalenie umiejętności wychowawczych.

-udział w zebraniach z rodzicami

-kontakt z rodzicami uczniów

na bieżąco

-notatki

-prowadzony dziennik lekcyjny

II. Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

( §8 ust. 2 pkt ...