Dodaj publikację
Autor
Anna Horoszko-Olszewska
Data publikacji
2011-10-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
146

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy wychowawczej w klasie 6.
 Pobierz (doc, 101,0 KB)

Podgląd treści

PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ

DLA KLASY VI

PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ

W KAMIENNEJ NOWEJ

ROK SZKOLNY 2011/2012

Opracowała:

mgr Anna Horoszko – Olszewska

| |
|WRZESIEŃ |
|L.p. |Temat lekcji wychowawczej |Cele i zadania wychowawcze. |Realizacja ścieżki edukacyjnej |Uwagi |
| | |Uczeń: | | |
|1. |Na czym polega odpowiedzialność ucznia klasy szóstej? – |- jest świadomy pełnoprawnego członkostwa w społeczności szkolnej |Wychowanie patriotyczne i obywatelskie: | |
| |wybieramy samorząd klasowy. |- chętnie podejmuje się różnych działań na terenie klasy i szkoły, |Szkolny samorząd uczniowski. | |
| | |a następnie wywiązuje się z nich i powierzonych funkcji | | |
| | |- odczuwa troskę o szkołę i własny rozwój fizyczny i intelektualny | | |
| | |- rozumie rolę samorządu klasowego | | |
| | |- wybiera w sposób demokratyczny samorząd klasowy | | |
|2. |Znam swoje prawa, ale przestrzegam też obowiązków ucznia. |- zapoznaje się z prawami i obowiązkami ucznia |Wychowanie patriotyczne i obywatelskie: Prawa|*Sporządzenie planszy z |
| | |- rozumie potrzebę ustalania praw i obowiązków oraz przestrzegania |i obowiązki obywatelskie. |prawami i obowiązkami na |
| | |ich | |gazetkę klasową |
| | |- potrafi nazwać dokument, w którym zapisane są prawa i obowiązki | | |
| | |ucznia | | |
| | |- wskazuje zależność między prawami a obowiązkami | | |
| | |- wie, do jakich osób lub instytucji może się zwrócić o pomoc w | | |
| | |przypadku łamania praw | | |
|3. |Udział w akcji ekologicznej „Sprzątanie Świata 2011”. |- dba o czystość środowiska naturalnego |Edukacja ekologiczna: Dbałość o czystość |*Wycieczka – sprzątanie |
| | |- kształtuje odpowiedzialność za środowisko przyrodnicze |środowiska. |okolicy |
| | |- bierze aktywny udział w akcji ekologicznej i sprząta wspólnie z | | |
| | |klasą najbliższą okolicę | | |
|4. |Jak przygotować się do sprawdzianu po klasie szóstej? |- zna i rozumie standardy wymagań edukacyj- nych | |*Testy i sprawdziany z |
| | |- rozumie potrzebę systematycznej pracy i pogłębiania swojej wiedzy| |ubiegłych lat rozwiązywane |
| | |i umiejętności | |będą na godzinie dodatkowej|
| | |- uświadamia sobie ogromny wpływ umiejętności czytania ze | |(w środy). |
| | |zrozumieniem na pozostałe standardy | | |
| | |- gromadzi przykładowe testy i rozwiązuje je | | |
|5. |Życzliwość – przepustką do drugiego człowieka. |- rozumie różnicę między postawą życzliwości a egoizmu |Wychowanie do życia w rodzinie i | |
| | |- rozumie potrzebę pozytywnego i poprawnego kontaktu z innymi |społeczeństwie: Odpowiedzialność za własny | |
| | |ludźmi |rozwój – samowychowanie. Wrażliwość na | |
| | |- kształtuje w sobie postawę zrozumienia, życzliwości i empatii |potrzeby innych ludzi. | |
| |
|PAŹDZIERNIK |
|6. |Czy warto być dobrym człowiekiem? |- rozumie, co to znaczy charakter i potrzebę jego kształtowania |Wychowanie do życia w rodzinie i |*Tworzy „portret” dobrego |
| | |- rozumie rolę silnej woli w kształtowaniu charakteru |społeczeństwie: Odpowiedzialność za własny |człowieka. |
| | |- zna swoje mocne i słabe strony |rozwój – samowychowanie. Wrażliwość na | |
| | |- wypowiada się na temat swojej „wizji” dobrego człowieka |potrzeby innych ludzi. | |
| | |- rozumie potrzebę wrażliwości na potrzeby innych ludzi | | |
| | | |Edukacja prozdrowotna: Rozpoznawanie własnych| |
| | | |zalet i wad, mocnych i słabych stron. | |
|7. |Co utrudnia zdobycie sympatii innych ludzi ...