Dodaj publikację
Autor
Renata Dolna
Data publikacji
2011-10-24
Średnia ocena
0,00
Pobrań
64

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan wychowawczo-dydaktyczny dla dzieci trzyletnich na miesiąc październik.
 Pobierz (docx, 37,6 KB)

Podgląd treści

PAŹDZIERNIK

Tematyka:

Jesień w lesie

Z panią jest wesoło

Jeż przygotowuje się do zimy

Moja rodzina i ja

JESIEŃ W LESIE

Zagadnienia programowe:

Umożliwienie dziecku ekspresji spostrzeżeń, przeżyć, uczuć w różnych formach działalności z zastosowaniem werbalnych i niewerbalnych środków wyrazu.

Kształcenie spostrzegawczości podczas obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie, w związku ze zmianą pory roku.

Zabawy ruchowe: Wiewiórki do gniazdek, Tańczące liście, Kasztanek

Data

Obszar działalności ed. wg podst. progr.

Cele operacyjne: dziecko:

Tematyka

Uwagi

03.10.2011

Poniedziałek

3.1. dziecko zwraca się bezpośrednio do rozmówcy, stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym;

9.2.dziecko umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych;

5.4 dziecko uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym, w parku, na boisku, w Sali gimnastycznej;

- wypowiada się na temat lasu,

- poprawnie trzyma ołówek,

- potrafi prawidłowo korzystać ze sprzętu ogrodowego,

Zabawy kołowe ze śpiewem: Stary niedźwiedź, Balonik.

Jesienny las – rozmowa w oparciu o ilustracje połączona z zabawą dydaktyczną Co możemy zobaczyć w lesie? Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

Jesienne drzewo – ćwiczenia graficzne. Zabawy dowolne na dywanie

04.10.2011

Wtorek

5.4. dziecko uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym;

9.2. dziecko umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych i przy użyciu elementarnych środków wyraz w postaci prostych kompozycji i form konstrukcyjnych;

- rozwija sprawność ruchową poprze gry i zabawy ruchowe,

- prawidłowo trzyma pędzel,

- operuje różnymi formami plam i linii,

Ja i moje otoczenie – poruszanie się w przestrzenie zgodnie z poleceniami nauczycielki.

Kolory jesieni – malowanie farbami drzewa z kolorowymi liśćmi (praca zbiorowa).

Poznaj po głosie – zabawa dydaktyczna.

05.10.2011

Środa

12.1. wymienia rośliny i zwierzęta żyjące w różnych środowiskach przyrodniczych;

13.1. liczy obiekty i rozróżnia błędne liczenie od poprawnego

5.4. uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym,

12.3 wymienia zmiany zachodzące w życiu roślin i zwierząt w kolejnych porach roku;

- potrafi wskazać odpowiedni kształt liścia,

- potrafi nazwać niektóre liście i dopasować do niektórych drzew,

- potrafi określić tyle samo, więcej, mniej,

- prawidłowo stosuje pojęcia w zabawie,

- wie, że trzeba już ciepło się ubierać,

- potrafi wymienić zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią,

Pokaż taki sam listek – zabawa dydaktyczna. Nazywanie liści i dopasowywanie do niektórych drzew.

Liczymy kasztany i żołędzie – zabawa matematyczna. Określanie globalnie tyle samo, więcej, mniej.

Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – obserwowanie zmian w otoczeniu.

06.10.2011

Czwartek

8.1. dziecko śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru oraz łatwe ...