Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PAŹDZIERNIK
Tematyka:
Jesień w lesie
Z panią jest wesoło
Jeż przygotowuje się do zimy
Moja rodzina i ja
JESIEŃ W LESIE
Zagadnienia programowe:
Umożliwienie dziecku ekspresji spostrzeżeń, przeżyć, uczuć w różnych formach działalności z zastosowaniem werbalnych i niewerbalnych środków wyrazu.
Kształcenie spostrzegawczości podczas obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie, w związku ze zmianą pory roku.
Zabawy ruchowe: Wiewiórki do gniazdek, Tańczące liście, Kasztanek
Data
Obszar działalności ed. wg podst. progr.
Cele operacyjne: dziecko:
Tematyka
Uwagi
03.10.2011
Poniedziałek
3.1. dziecko zwraca się bezpośrednio do rozmówcy, stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym;
9.2.dziecko umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych;
5.4 dziecko uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym, w parku, na boisku, w Sali gimnastycznej;
- wypowiada się na temat lasu,
- poprawnie trzyma ołówek,
- potrafi prawidłowo korzystać ze sprzętu ogrodowego,
Zabawy kołowe ze śpiewem: Stary niedźwiedź, Balonik.
Jesienny las – rozmowa w oparciu o ilustracje połączona z zabawą dydaktyczną Co możemy zobaczyć w lesie? Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
Jesienne drzewo – ćwiczenia graficzne. Zabawy dowolne na dywanie
04.10.2011
Wtorek
5.4. dziecko uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym;
9.2. dziecko umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych i przy użyciu elementarnych środków wyraz w postaci prostych kompozycji i form konstrukcyjnych;
- rozwija sprawność ruchową poprze gry i zabawy ruchowe,
- prawidłowo trzyma pędzel,
- operuje różnymi formami plam i linii,
Ja i moje otoczenie – poruszanie się w przestrzenie zgodnie z poleceniami nauczycielki.
Kolory jesieni – malowanie farbami drzewa z kolorowymi liśćmi (praca zbiorowa).
Poznaj po głosie – zabawa dydaktyczna.
05.10.2011
Środa
12.1. wymienia rośliny i zwierzęta żyjące w różnych środowiskach przyrodniczych;
13.1. liczy obiekty i rozróżnia błędne liczenie od poprawnego
5.4. uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym,
12.3 wymienia zmiany zachodzące w życiu roślin i zwierząt w kolejnych porach roku;
- potrafi wskazać odpowiedni kształt liścia,
- potrafi nazwać niektóre liście i dopasować do niektórych drzew,
- potrafi określić tyle samo, więcej, mniej,
- prawidłowo stosuje pojęcia w zabawie,
- wie, że trzeba już ciepło się ubierać,
- potrafi wymienić zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią,
Pokaż taki sam listek – zabawa dydaktyczna. Nazywanie liści i dopasowywanie do niektórych drzew.
Liczymy kasztany i żołędzie – zabawa matematyczna. Określanie globalnie tyle samo, więcej, mniej.
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – obserwowanie zmian w otoczeniu.
06.10.2011
Czwartek
8.1. dziecko śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru oraz łatwe ...