Dodaj publikację
Autor
Barbara Szałańska
Data publikacji
2011-10-24
Średnia ocena
0,00
Pobrań
172

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego powinien niewątpliwie uwzględniać specyfikę szkoły i środowiska. Jednakże młody nauczyciel, chcąc stworzyć przemyślany i efektywny plan musi zacząć od jakiegoś szablonu. Tyle, że suchy szablon nie daje nam wyraźnych sugestii czy podpowiedzi. Dobrze jest poczytać inne plany, porównać do własnego nauczanego przedmiotu. Mam nadzieję, że przestawiony przeze mnie plan podrzuci komuś jeszcze ciekawszą wizję takiej pracy w swojej szkole, aby skorzystali i uczniowie i sama szkoła. A przede wszystkich życzę ogromu własnej satysfakcji w osiąganiu kolejnych stopi awansu zawodowego.
 Pobierz (doc, 71,5 KB)

Podgląd treści

| | |
| | |
| | |
|mgr Barbara Szałańska | |
|nauczyciel |PLAN |
|matematyki i informatyki |ROZWOJU |
| |ZAWODOWEGO |
| | |
| |NA STOPIEŃ |
| |NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO |
|Zespół Szkół Publicznych nr 2 | |
|Narciarska Szkoła Sportowa |OD 1 WRZEŚNIA 2008r. |
|w Ustrzykach Dolnych |DO 31 MAJA 2011r. |
| | |
| | |

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

1. Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Barbara Szałańska
2. Miejsce pracy i odbywania stażu: Zespół Szkół Publicznych nr 2 w Ustrzykach Dolnych
3. Zajmowane stanowisko: nauczyciel matematyki
4. Okres odbywania stażu: 2 lata 9 miesięcy
5. Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2008r.
6. Data zakończenia stażu: 31.05. 2011r.

§8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek udrożnienia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
|Lp. |Cel |Zadania |Formy/metody realizacji |Termin |
|1 |Poszerzenie wiedzy i umiejętności |Opracowanie planu rozwoju zawodowego oraz poznanie wymagań niezbędnych do |Wyszukiwanie i analiza przepisów prawa oświatowego oraz |VIII-IX 2008r. |
| |podejmowania działań na rzecz podwyższenia |uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego. |informacji dotyczących awansu zawodowego (korzystanie ze| |
| |jakości pracy szkoły |Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. |stron internetowych) | |
| | |Przygotowanie projektu sprawozdania. |Gromadzenie dokumentów potwierdzających realizację planu| |
| | |Opracowanie planów dydaktycznych i planu pracy wychowawcy. |rozwoju | |
| | |Udział w pracach komisji Rady Pedagogicznej. |Opis, relacja z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju | |
| | |Udział w pracach zespołu wychowawczego. |Wdrożenie do realizacji opracowanych planów | |
| | |Wdrażanie szkolnego innowacyjnego programu podwyższania jakości |Opis, relacja ze spotkań z rodzicami | |
| | |kształcenia. | | |
| | |Ewaluacja wybranych obszarów dydaktyczno-wychowawczych. | | |
| | |Współpraca z rodzicami. | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | |cały okres stażu |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | |V 2011r. |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | |wg potrzeb; |
| | | | |zgodnie z planem spotkań |
|2 |Doskonalenie kompetencji zawodowych |Analiza własnych kompetencji. |Wniosek o rozpoczęcie stażu |VIII / IX |
| | |Złożenie podania o rozpoczęcie stażu i zaplanowanie zadań do realizacji w |Dobór zadań adekwatnych do potrzeb szkoły i środowiska |2008 r. |
| | |okresie stażu. | | |
| | |Studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli. | | |
| | | | | |
| | | | |wg potrzeb |
|3 |Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole. |Praca w komisjach konkursowych, egzaminacyjnych, komisjach opracowujących |Powołanie przez dyrektora |IX 2008 – V 2011 |
| | |wyniki badań umiejętności przedmiotowych . | | |
| | |Pełnienie funkcji wychowawcy klasy. | | |
| | |Pełnienie funkcji opiekuna szkolnej pracowni informatycznej. | | |
| | | | | |
| | | | | |
|4 |Analiza i określenie mocnych i słabych stron |Przeprowadzenie badania umiejętności z przedmiotów matematyczno – |Wybór zadań z uwzględnieniem standardów egzaminacyjnych |na bieżąco wg potrzeb |
| |własnej działalności |przyrodniczych. |Określenie mocnych i słabych stron, wyciągnięcie | |
| | |Dokonanie analizy wyników badania umiejętności – sprawdzianu po 6 klasie. |wniosków do dalszej pracy | |
| | | | | |
|5 |Wzbogacanie metod i form pracy dydaktycznej i| | | |
| |wychowawczej |Wzbogacanie warsztatu pracy poprzez zbieranie i tworzenie prac klasowych, |Zbieranie i tworzenie pomocy dydaktycznych |cały okres stażu; |
| | |testów ...