Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć z j. angielskiego
przeprowadzonych w klasie III SP
Czas trwania zajęć: jednostka lekcyjna
Prowadząca: Kamila Pietrzak
Temat zajęć: Under the table.
Cele główne:
zapoznanie uczniów ze znaczeniem wybranych przyimków (on, in, under)
Cele operacyjne: uczeń:
utrwala znajomość słownictwa związanego z umeblowaniem mieszkania,
potrafi poprawnie przeczytać krótki dialog,
rozumie znaczenie przyimków on, in, under,
potrafi rozpoznać ze słuchu poznane wyrazy oraz przetłumaczyć ich znaczenie,
potrafi wskazać odpowiedni obrazek zgodnie z podanym opisem,
potrafi przeczytać krótki opis obrazka oraz prawidłowo pokolorować go zgodnie z opisem.
Metody pracy: praca z podręcznikiem, praca zadaniowa, praktycznego
działania oraz praca z taśmą.
Formy pracy: zbiorowa jednolita, praca w grupach, praca w parach,
indywidualna.
Środki dydaktyczne: podręcznik i ćwiczenia Happy Street 1, magnetofon,
zeszyty, karty z obrazkami.
Powitanie uczniów.
Przypomnienie poznanego na ostatniej lekcji słownictwa związanego z umeblowaniem mieszkania.
Wysłuchanie z taśmy magnetofonowej krótkiego dialogu oraz przetłumaczenie go (podręcznik str.37).
Zapisanie nowych wyrazów na tablicy oraz w zeszycie.
Przeczytanie dialogu zbiorowo a następnie w parach.
Wprowadzenie przyimków: on, in, under (zapisanie ich na tablicy oraz przedstawienie za pomocą obrazków).
Zabawa grupowa; klasa zostaje podzielona na dwie grupy: dziewczynek i chłopców. Nauczyciel wywołuje równocześnie po jednej osobie z każdej drużyny oraz po angielsku opisuje obrazek, który mają wskazać. Kto pierwszy poprawnie wskaże obrazek zdobywa punkt dla swojej drużyny.
Opisywanie przez uczniów obrazków pokazywanych przez nauczyciela.
Zadanie pracy domowej – ćw.2 str. 50; kolorowanie obrazka według podanego opisu.
Śpiewanie piosenki zawierającej nowopoznane słownictwo.
Pożegnanie uczniów.