Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Szifer-Kamińska
Data publikacji
2011-10-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
88

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego. Nauczany przedmiot - język polski, typ szkoły - ponadgimnazjalna.
 Pobierz (docx, 29,2 KB)

Podgląd treści

mgr Katarzyna Szifer-Kamińska

nauczyciel kontraktowy

Zespół Szkół Nr 5 im. Tadeusza Tańskiego

w Stargardzie Szczecińskim

nauczany przedmiot: język polski

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

Opiekun stażu – mgr Małgorzata Karg

Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2011 r.

Planowany termin zakończenia stażu – 31.05.2014 r.

Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego

Data zatwierdzenia planu do realizacji:

§ 7 ust. 2 pkt. 1

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach

Zadania do

wykonania

Formy realizacji

Termin realizacji

Potwierdzenie realizacji

1. Nawiązanie współpracy

z opiekunem stażu

- rozmowy z opiekunem stażu,

- zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy,

- ustalenie terminów spotkań

z opiekunem,

- poznanie procedur awansu zawodowego;

wrzesień 2011

kontrakt,

zapis

w dokumentacji przebiegu stażu;

2. Doskonalenie warsztatu

i metod pracy

pedagogicznej

- wybór programu nauczania w oparciu

o jego merytoryczne wartości,

- opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z języka polskiego,

- opracowanie planów pracy

z języka polskiego dla klas I-IV technikum oraz I-III zasadniczej szkoły zawodowej,

- stosowanie aktywnych metod nauczania,

- opracowanie pomocy dydaktycznych: testy, sprawdziany, karty pracy, arkusze egzaminacyjne,

- dobieranie różnorodnych metod

i narzędzi w procesie sprawdzania wiadomości i oceniania uczniów,

- ewaluacja własnych działań, bieżący obraz własnej pracy, równomierne rozłożenie planowanych prac, monitorowanie własnych osiągnięć, uzupełnianie braków;

- zorganizowanie lekcji koleżeńskiej;

- ukończenie kursu egzaminatora języka polskiego umożliwiającego przeprowadzanie oraz sprawdzanie egzaminu maturalnego z języka polskiego;

- gromadzenie własnej biblioteki warsztatu pracy;

- aktywne uczestnictwo w posiedzeniach Zespołów Wychowawczych, Zespołów Nauczycieli Języka Polskiego,

- opracowywanie scenariuszy apeli

i akademii szkolnych;

wrzesień 2011

okres stażu

na bieżąco

rok szkolny

2013/2014

rok szkolny 2012/2013

na bieżąco

na bieżąco

wg harmonogramu imprez

kryteria oceniania,

plany pracy;

konspekty;

testy, sprawdziany, karty pracy, arkusze;

analiza wyników egzaminu maturalnego, podsumowanie,

badania wyników nauczania;

scenariusz lekcji;

zaświadczenie z Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej;

pomoce dydaktyczne, scenariusze zajęć, imprez szkolnych;

protokoły,

scenariusze, potwierdzenia;

3. Publikowanie własnych prac

- opublikowanie planu rozwoju zawodowego,

- publikacje scenariuszy, konspektów;

październik 2011

okres stażu

potwierdzenia;

4. Prowadzenie dokumentacji szkolnej

- poprawne prowadzenie dzienników lekcyjnych, dzienników zajęć pozalekcyjnych;

na bieżąco

dzienniki lekcyjne;

§ 7 ust.2 pkt. 2

Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych

Zadania do

wykonania

Formy pracy

Termin realizacji

Potwierdzenie realizacji

1. Poznanie środowiska lokalnego

i rodzinnego uczniów

- diagnozowanie środowiska uczniów,

- otoczenie opieką uczniów z rodzin wielodzietnych i niewydolnych wychowawczo,

- organizowanie spotkań z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką

i zachowaniem,

- opracowanie i realizowanie planu wychowawczego klasy ...