Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Dulska
Data publikacji
2011-11-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
60

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

KONSPEKT LEKCJI Z PIŁKI KOSZYKOWEJ - Nauka ataku szybkiego. Konspekt dla klas 6.
 Pobierz (doc, 1002,5 KB)

Podgląd treści


KONSPEKT LEKCJI Z PIŁKI KOSZYKOWEJ

Klasa: 6b
Czas trwania: 45 minut
Miejsce: sala gimnastyczna
Liczba ćwiczących: 12
Prowadzący: Katarzyna Dulska

Zadanie główne: nauka ataku szybkiego
Zadanie dodatkowe: doskonalenie chwytów i podań sprzed klatki piersiowej
Zadania szczegółowe w zakresie:

➢ Psychomotoryczności:
-uczeń poprawi ogólną sprawność i koordynację ruchową
-wzmocni siłę mm RR i NN
-poprawi szybkość, zwinność, siłę i skoczność

➢ Umiejętności:
-uczeń potraf prawidłowo wykonać atak szybki, chwyty i podania sprzed klatki piersiowej
-umie zastosować poznane elementy w grze
-potrafi kontrolować własne zachowania i emocje
-przestrzegać przepisów gry, umie zastosować taktyczne elementy w grze (atak, krycie)
-potrafi wykonać ćwiczenia z różnymi przyborami i bezpiecznie współdziałać w grupie

➢ Wiadomości:
-uczeń wie co oznacza zasada „fair – play”
-zna właściwą terminologię ćwiczeń
-wie jak się zachować w czasie ćwiczeń w sali i na boisku aby uniknąć nieszczęśliwych wypadków
-zna przepisy gry dotyczące ustawień zawodników sposobów poruszania się po boisku, zasady rozgrywania piłki, sędziowania i punktowania

➢ Postaw:
-uczeń stosuje zasady „fair – play”
-dba o bezpieczeństwo własne i współćwiczących
-wykazuje pozytywną postawę do własnej aktywności ruchowej
-chętnie podejmuje ćwiczenia i zadania z polecenia nauczyciela
-wykazuje troskę o swoje zdrowie i zdrowie innych

Osiągnięcia – wymagania:

1.podstawowe: dostateczny – atak szybki w marszu z prawej strony
dobry – atak szybki w biegu z prawej strony zakończony rzutem do kosza
2.ponadpodstawowe: bardzo dobry – atak szybki z prawej strony w biegu zakończony
rzutem do kosza

Formy realizacji zadań: zabawowa, ścisła, gra szkolna, fragmentów gry

Formy organizacji pracy: jednym frontem, ćwiczenia w trójkach, podział na zespoły

Sprzęt i przybory: słupki, piłki do koszykówki, szarfy

Przebieg lekcji

|Tok lekcji |Nazwa ćwiczenia, zabawy, |Czas trwania |Organizacja |Uwagi |
| |gry | | | |
|Część 1 wstępna |-czynności organizacyjno – porządkowe |2’ |[pic] |-zbiórka, raport, |
|(3,5’) | | | |powitanie, podanie zadań |
| | | | |dydaktycznych lekcji, |
| | | | |sprawdzenie obecności i |
| | | | |przygotowanie uczniów do |
| | | | |zajęć |
| | | |[pic] | |
| | | | |-podanie nazwy zabawy, |
| | | | |objaśnienie jej, rozdanie |
| | | | |piłek |
| | | | | |
| |-zabawa ożywiająca pt.: „Głowa węża” |1,5’ | | |
|Część 2 główna A |-ćwiczenia kształtujące z piłkami w biegu przez środek | | |-zwrócenie uwagi na |
|(8,5’) |boiska boiska: | | |bezpieczeństwo uczniów, na|
| |1.ćw.RR – piłka trzymana oburącz, wyrzuty piłki w przód i w|30” |[pic] |dyscyplinę klasy, na |
| |górę | | |poprawność wykonywania |
| |2.ćw.T 1 - w truchcie toczenie piłki po podłożu prawą i |30” | |ćwiczeń |
| |lewą ręką | | |-pokaz i objaśnienie |
| |3.ćw.NN – przeplatanka (piłka trzymana oburącz przed klatką|1’ |j/w |ćwiczeń kształtujących |
| |piersiową), skip A i C | | |przez nauczyciela |
| |4.ćw.T - w marszu skłony tułowia w bok (piłka trzymana | | |-korekta błędów przez |
| |oburącz ...