Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Jarocka
Data publikacji
2011-11-14
Średnia ocena
0,00
Pobrań
32

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedstawiam Plan Rozwoju Zawodowego nauczyciela indywidualnych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych ubiegającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (doc, 108,5 KB)

Podgląd treści


Małgorzata Jarocka
Specjalny Ośrodek
Szkolno- Wychowawczy
w Krasnymstawie

Plan Rozwoju Zawodowego
nauczyciela mianowanego
ubiegającego się
o stopień zawodowy
nauczyciela dyplomowanego

Krasnystaw
Wrzesień 2011

Informacje personalne

Imię i nazwisko nauczyciela: mgr Małgorzata Jarocka
Zatrudniona na stanowisku: nauczyciel- indywidualne zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze
Okres odbywania stażu: 01.09.2011 rok- 31.05.2014 rok
Staż pracy w zawodzie nauczyciela: 7 lat
Stopień awansu zawodowego nadany na mocy prawa: nauczyciel mianowany

Posiadane kwalifikacje:

➢ Licencjat: kierunek pedagogika specjalna w zakresie pedagogiki niepełnosprawnych intelektualnie z terapią zajęciową, Wydział Nauk Pedagogicznych Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
➢ Magister: kierunek pedagogika specjalna w zakresie pedagogiki niepełnosprawnych intelektualnie, Wydział Nauk Pedagogicznych Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
➢ Studia Podyplomowe w zakresie diagnozy i terapii dysleksji rozwojowej, Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytet Marii Curie- Skłodowskiej w Lublinie.

I. Czynności organizacyjne

|Zadania szczegółowe |Formy realizacji zadań, działań |Termin realizacji |Sposób dokumentowania |
|podejmowane działania | | | |
|Zapoznanie się z procedurami awansu zawodowego|- analiza przepisów prawa |Wrzesień 2011r |- prawidłowo |
| |oświatowego dotyczących awansu | |sformułowany wniosek o |
| |zawodowego | |rozpoczęcie stażu |
| | | |- plan rozwoju |
| |- złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu | |zawodowego |
| | | | |
| |- opracowanie planu rozwoju | | |
| |zawodowego | | |
|Dokumentowanie realizacji |- gromadzenie świadectw, |Okres stażu |- świadectwa |
|planu rozwoju zawodowego |zaświadczeń, potwierdzeń, | |- zaświadczenia |
| |sprawozdań, | |- sprawozdania |
| | | |cząstkowe |
| |- sporządzanie sprawozdań | | |
| |cząstkowych | | |
|Opracowanie sprawozdania z realizacji zadań |- sprawozdanie z realizacji planu |Maj 2014 |- autorefleksja, |
|zamieszczonych w planie |rozwoju zawodowego | |analiza, opis |
|rozwoju zawodowego | | |realizacji planu |
| | | |rozwoju zawodowego |
| | | |- sprawozdanie |
| | | |- złożenie |
| | | |dokumentów do |
| | | |postępowania kwalifikacyjnego|

II. Czynności wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli ( Dziennik Ustaw Nr 206, Poz. 2593, znowelizowane 14 listopada 2007r)

§ 8 ust.2. pkt 1
Uzyskiwanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

|Zadania szczegółowe |Formy realizacji zadań, działań |Termin realizacji |Sposób dokumentowania |
|podejmowane działania | | | |
|Uzyskanie pozytywnych |- tworzenie narzędzi badających |Okres stażu |- kopie narzędzi |
|efektów pracy dydaktycznej |postępy uczniów | |diagnostycznych |
| | | | |
| |- stosowanie nowatorskich metod pracy w procesie | |- wykaz metod |
| |lekcyjnym | | |
| | | | |
| |- stosowanie metod aktywizujących w trakcie pracy | |- scenariusze z |
| | | |wykorzystaniem metody |
| | | |aktywizującej |
|Uzyskanie pozytywnych |- bieżące monitorowanie sytuacji |Okres stażu |- wywiady |
|efektów pracy wychowawczej i opiekuńczej |rodzinnej uczniów | |środowiskowe |
| | | |- notatki z rozmów z |
| |- opracowanie wywiadu | |rodzicami |
| |środowiskowego | |- program |
| | | |współpracy z |
| |- opracowanie i wdrożenie programu współpracy z | |rodzicami |
| |rodzicami | | |
|Aktywny udział w różnych formach doskonalenia| |Okres stażu, |- zaświadczenia |
| |- udział w wewnątrzszkolnym i |zależnie od |- opis i analiza |
|zawodowego |zewnętrznym doskonaleniu |potrzeb i |korzyści płynących z |
| |zawodowym (kursy ...