Dodaj publikację
Autor
Magdalena Syc
Data publikacji
2011-11-14
Średnia ocena
5,00
Pobrań
213

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Karta pracy ucznia przeznaczona do pracy na lekcji biologii w klasie I gimnazjum. Zawiera zadania dotyczące środowiska życia, budowy oraz funkcji życiowych grzybów (odżywianie, oddychanie, rozmnażanie).
 Pobierz (pdf, 96,8 KB)

Podgląd treści

KARTA PRACY UCZNIA: GRZYBY – CUDZOŻYWNE PLECHOWCE

I ŚRODOWISKO ŻYCIA I BUDOWA GRZYBÓW

2. Uzupełnij:

1. Uzupełnij luki w tekście lub podkreśl właściwe stwierdzenie:
Grzyby zamieszkują środowisko …................................., głównie miejsca …..............................
…..................................................... o temperaturze …....................... i odpowiedniej zawartości
….............................................................. Grzyby to organizmy jednokomórkowe / jedno- lub
wielokomórkowe. Ich komórki zawierają jedno jądro / wiele jąder oraz posiadają / nie posiadają
ścianę komórkową zbudowaną z chityny.

Mikoryza to ...........................................................
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................

GRZYB

ROŚLINA

dąb

Mikoryza

maślak

2. Podpisz elementy budowy pieczarki i uzupełnij tekst:

III ODDYCHANIE I ROZMNAŻANIE GRZYBÓW

trzon

kapelusz

strzępki podziemne

blaszki z
zarodnikami

owocnik

Grzyby wielokomórkowe to …...................... (nie posiadają organów). Ich ciało nazywamy
…....................... Jest ono zbudowane z długich, białych nitkowatych struktur zwanych
….................................................... Strzępki ciasno ze sobą splecione tworzą ….................,
które mogą przyjmować kształt: …....................., …..................... i …....................., a luźne
strzępki …......................................................................................................................................

II ODŻYWIANIE GRZYBÓW

/

Są zdolne

/

samożywne.

1. Podkreśl właściwe stwierdzenia lub uzupełnij luki w tekście:
Grzyby to organizmy cudzożywne
nie są zdolne do
przeprowadzania procesu fotosyntezy. Wiele z nich to gatunki ….............................., które
zapobiegają gromadzeniu się szczątków organicznych (np. …..........................). Grzyby
…..................................
Należą do nich:
…..................................... atakująca drzewa, …........................................ atakująca zboża oraz
niebezpieczna dla zdrowia człowieka …........................................................................ Grzyby
…............................... wchodzą w korzystne związki z innymi organizmami.

atakują rośliny,

zwierzęta

i

ludzi.

1. Uzupełnij luki w tekście:

Grzyby oddychają ….................................. lub ….................................. Produktem fermentacji
przebiegającej u drożdży, czyli oddychania …................................ są: …..................................
…...........................................................................

2. Uzupełnij schemat:

Rozmnażanie grzybów

bezpłciowe

Zrastanie

zróżnicowanych płciowo

strzępek

Łączenie się całych

organów rozmnażania

płciowego