Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Izabela Myszkowska
Kwalifikacje: Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Edukacja Przedszkolna
Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa nr 54 z Oddziałami Integracyjnymi
Im. Powstania Warszawskiego w Częstochowie
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011
Czas trwania stażu: 9 miesięcy
Opiekun stażu: mgr Aleksandra Niegut
Cel główny : uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego
Cele szczegółowe:
Poznanie organizacji zasad i funkcjonowania szkoły
Zapoznanie się z dokumentacją obowiązującą w szkole oraz nabycie umiejętności jej prowadzenia
Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i wypoczynku
Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli oraz prowadzenie zajęć w obecności opiekuna staż i omawianie ich
Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego
Wspieranie aktywności twórczej dzieci
Pomaganie uczniom w nauce i wyrównanie braków szkolnych
Pogłębianie kontaktów z rodzicami i wychowawcami klasy.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela ( Dz. U. 2004 r. Nr 179, poz. 1845)
-dalej zwaną ustawą
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 1 grudni 2004r. w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli ( Dz. U. z 2004 r. Nr 260 poz. 2593) dalej zwane rozporządzeniem.
§ 6 ust. 2 pkt 1
Znajomość organizacji , zadań i zasad funkcjonowania placówki.
ZADANIA
FORMY
REALIZACJI
TERMINY
REALIZACJI
DOWODY
REALIZACJI
Zapoznanie się z procedura awansu zawodowego nauczycieli
Analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli , napisanie planu rozwoju zawodowego, szkolenie na temat awansu zawodowego
Wrzesień 2011
Opracowanie planu rozwoju zawodowego
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu
Bezpośrednie rozmowy, hospitacje
Wrzesień 2011
Współpraca z opiekunem stażu
Poznanie organizacji i zasad funkcjonowania szkoły
Udział w Radach Pedagogicznych, obserwacja, rozmowy z opiekunem stażu
Cały okres trwania stażu
Lista obecności na radach, potwierdzenie opiekuna stażu
Poznanie obowiązującej dokumentacji
Analiza dokumentacji szkolnej: statuty szkoły, dokonywanie samodzielnych wpisów do dziennika
Wpis w dzienniku
Wrzesień 2011 oraz cały okres trwania stażu
Zapoznanie z tygodniowym rozkładem zajęć , zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami
Obserwacja, udział w spotkaniach rady pedagogicznej
Wrzesień 2011
Organizacja własnych zajęć, udział w spotkaniach
Określenie roli wychowawcy świetlicy
Bezpośrednia rozmowa z opiekunem stażu.
Wrzesień 2011
Uwagi w autorefleksjach.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
Gromadzenie dokumentów, programów, świadectw, scenariuszy, itp
Cały okres trwania stażu
Dokumenty świadczące o realizacji planu
Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły.
Planowanie i organizacja lub udział w organizowanych wydarzeniach w życiu szkoły, współpraca w realizacji planu
pracy szkoły, regulaminu
Cały okres stażu
Dokumentacja szkolna zapisy w dziennikach.
Przygotowanie sprawozdania
Opis realizacji planu ...