Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
1. Uczniowie objęci Planem:
|L.p. |Imię i nazwisko |Klasa |Wiek |Uwagi / drugoroczność/ |
| | | | |Powód udzielenia pomocy |
|1. | |II gimn. | |Trudności adaptacyjne po przyjeździe z innego kraju |
2. Cele ogólne ( wizja rozwoju ucznia/uczniów na okres nie krótszy niż 1 rok i nie dłuższy niż etap edukacyjny:
| Rozbudzenie aspiracji i nastawienie na rozwiązywanie problemów w sposób twórczy. |
3. Opis celów szczegółowych, działań i metod pracy ( w odniesieniu do ustalonych przez dyrektora form i sposobów pracy)
|Formy i sposoby realizacji ustalone przez |Cele szczegółowe |Działania ( zadania) |Metody |
|dyrektora | | | |
|Typ zajęć dodatkowych: | |1.Umiejętności interpersonalne |Ćwiczenia z elementami treningu interpersonalnego,|
|dydaktyczno-wyrównawcze, |1. Budowanie pozytywnego obrazu samej siebie w zespole |integracja i komunikacja interpersonalna w zespole|z wykorzystaniem aktywizujących metod i technik |
|Liczebność osób: 1 |klasowym, pomimo zagubienia po powrocie do kraju. |2. Motywacja i uczenie się: |pracy ,analiza indywidualnych doświadczeń |
|wymiar godzin: 1 godzina tygodniowo (30 |2.Wyrównanie luk wiedzy wynikające z różnic |-emocje a motywacja |uczennicy |
|godzin w roku szkolnym). |programowych poszczególnych systemów edukacyjnego |-koncentracja, pamięć | |
| |/Polska a Anglia/. |-myślenie kreatywne | |
| | |-gospodarowanie czasem | |
| | |-style uczenia się | |
| | |-techniki efektywnego uczenia się | |
| | |3.Samoocena: | |
| | |-samoocena a poczucie własnej wartości | |
| | |-budowanie poczucia własnej wartości | |
| | | | |
4. Zakres dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia ( zgodne z przepisami w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych).
|Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych ucznia. |
|Przyswajanie przez ucznia w pierwszej kolejności wiedzy i umiejętności koniecznych |
|Rozwijanie kompetencji językowych |
|Usprawnianie funkcji percepcyjnych |
|Ukierunkowanie na treści kluczowe tekstu, z którym uczeń ma się zapoznać. |
|Ocenianie włożonego wysiłku i starań, a nie tylko samych efektów zadań. |
5. Działania wspierające rodziców
|Forma wsparcia ( porady, konsultacje, warsztaty, |Zakres wsparcia |Dodatkowe informacje |
|szkolenia) | | |
| | | |
|Konsultacje indywidualne wg potrzeb |Organizacja warunków nauczania sprzyjających uczeniu się w polskim systemie | |
| |edukacyjnym. | |
| |Budowanie w środowisku domowym poczucia własnej wartości dziecka. | |
6. Zakres współdziałania szkoły ( w zależności od potrzeb)
a) z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi,
Poradnia Pedagogiczno-Psychologiczna ,
...........................................................................................................................................................................................................................
b) z placówkami doskonalenia nauczycieli
Centrum Edukacji Nauczycieli
............................................................................................................................................................................................................................
c) z organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.
....................................................................................................................................................................................................................
7. UWAGI
.......................................................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................................................................
Wrzosowo, dn.................. Podpisy członków Zespołu