Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA NR
|Data założenia karty | |
|Imię i nazwisko ucznia | |
|Klasa |I gimnazjum |
|Podstawa założenia karty |Rozporządzenie Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie warunków |
| |organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz |
| |niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych |
| |(Dz.U. 2010 nr 228, poz. 1490). |
1. Diagnoza wynikająca z opinii PPP:
|Aktualny wzorzec emocjonalny wskazuje na silną labilność, niskie poczucie wewnętrznego bezpieczeństwa, problemy w wyrażaniu emocji i uczuć |
|oraz skłonność do nawarstwiania się stanów napięcia. Zdolności intelektualne rozwinięte są na poziomie adekwatnym do wieku życia. |
|W normie plasuje się zakres wiedzy ogólnej oraz w normie funkcjonuje pamięć słuchowa i zdolność operowania informacją słuchową. Odtwarza |
|litery z pominięciem przyjętych wzorów, niewłaściwie łączy litery. |
2. Informacja o stanie zdrowia ucznia:
|Brak informacji ostanie zdrowia. |
3. Rozpoznanie dokonane przez Zespół:
|Uczeń przejawia w zachowaniu trudności w przestrzeganiu norm społecznych w relacjach z rówieśnikami. Ujawnia wzmożoną potrzebę ruchu, nie zawsze|
|adekwatnie do wieku moduluje swoją uwagę, jest podatny na działanie zewnętrznych okoliczności. Prezentuje postawę lekceważącego stosunku do |
|dorosłych i ignoruje innych zachowania. Uczeń ma trudną sytuację rodzinną, matka przeszła poważną operację i nadal wymaga stałej opieki |
|medycznej. Dziecko nie ma poczucia bezpieczeństwa i stabilności emocjonalnej. |
|Wykazuje również trudności w przyswajaniu wiedzy, prace pisemne zawierają liczne nieprawidłowe zapisy. Pismo charakteryzuje się obniżonym |
|poziomem graficznym. Nie potrafi skutecznie uczyć się. Każde niepowodzenie zniechęca go do dalszej pracy. |
4. Obszary, w których uczeń potrzebuje pomocy pedagogiczno-psychologicznej:
|1.Systematyczny trening w zakresie ortografii. |
|2. Usprawnianie funkcji wzrokowych. |
|3. Techniki skutecznego uczenia się. |
|4. Pozytywna motywacja. |
|5. Podniesienie samooceny. |
5. Zalecane formy pomocy, czas trwania, ilość godzin:
|Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z jęz. polskiego, cały rok, 1 godz. tygodniowo |
|Zajęcia socjoterapeutyczne, cały rok, 2 godz. tygodniowo |
miejscowość, dn. Podpisy członków Zespołu
6. Ocena efektywności działań, termin dokonanej oceny, sposoby ewaluacji:
| |
7. Propozycje pracy na kolejny etap:
| |
Data: Podpisy członków Zespołu: