Dodaj publikację
Autor
Beata Bendkowska
Data publikacji
2011-11-28
Średnia ocena
0,00
Pobrań
424

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

KIPU dla gimnazjalisty z ryzykiem dysleksji.
 Pobierz (doc, 35,5 KB)

Podgląd treści

KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA NR

|Data założenia karty | |
|Imię i nazwisko ucznia | |
|Klasa |I gimnazjum |
|Podstawa założenia karty |Rozporządzenie Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie warunków |
| |organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz |
| |niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych |
| |(DzU 2010 nr 228, poz. 1490). |

1. Diagnoza wynikająca z opinii PPP:

| Brak opinii |

2. Informacja o stanie zdrowia ucznia:

|Brak informacji o stanie zdrowia ucznia |

3. Rozpoznanie dokonane przez Zespół:

|Uczeń ma trudności ze spostrzegawczością wybiórczą – odróżnianie elementów istotnych od mniej ważnych. Słaba jest analiza wzrokowa. Uczeń wolno |
|czyta, myli słowa i nie odróżnia zdań składowych wypowiedzenia. W pisaniu uczeń popełnia różnorodne błędy. Oprócz błędów typowo ortograficznych |
|, uczeń myli litery d-t,g-k,z-s,0-ą oraz dwuznaki sz-cz. Graficzny sposób zapisywania jest nieczytelny, co może sugerować oprócz ewentualnej |
|dysleksji, dysortografii również dysgrafię. |

4. Obszary, w których uczeń potrzebuje pomocy pedagogiczno-psychologicznej:

|Usprawnienie analizatora wzrokowego. |
|Wzbogacenie słownictwa i doskonalenie wypowiedzi. |
|Rozwój sprawności językowej. |
|Doskonalenie pamięci wzrokowej. |
|Zmniejszenie opóźnień edukacyjnych. |

5. Zalecane formy pomocy, czas trwania, ilość godzin:

|1. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z jęz. polskiego, cały rok, 1 godz. tygodniowo |

miejscowość, dn. Podpisy członków Zespołu

6. Ocena efektywności działań, termin dokonanej oceny, sposoby ewaluacji:

| |

7. Propozycje pracy na kolejny etap:

| |

Data: Podpisy członków Zespołu: