Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY WYCHOWAWCY
KLASA I E
rok szkolny 2011/2012
Wychowawca
mgr Karina Surowiec
CELE I ZADANIA
NR TEMATU
I. Wychowanie patriotyczne, obywatelskie, społeczne, integracyjne
Moja klasa jako wspólnota- wyrabianie pozytywnych postaw wobec siebie (przyjaźń, koleżeństwo, wzajemna pomoc), oraz kształcenie poczucia obowiązku i odpowiedzialności- wybór samorządu klasowego.
Kształtowanie ponoszenia odpowiedzialności za podjęte decyzje.
Dyskutowanie na temat praw człowieka- uświadamianie praw do poszanowania godności osobistej każdego człowieka.
Rozwijanie poczucia patriotyzmu i godności narodowej w kontekście obchodzonych uroczystości państwowych i w świetle członkostwa Polski w UE (rocznica odzyskania niepodległości, rocznica uchwalenia Konstytucji 3-go Maja).
Zajęcia integracyjno-adaptacyjne: mikołajki, dzień chłopaka, dzień kobiet, walentynki, andrzejki…
Wytwarzanie w uczniach poczucia autonomii, a jednocześnie przynależności do klasy i społeczności szkolnej.
Budowanie prawidłowych relacji uczeń-uczeń, uczeń-nauczyciel.
Uczestniczenie w uroczystościach szkolnych akademiach .
1,3,4,5,23
6
3
4,13,
5,15,18
2,4,5,23
31,33
13
II. Wychowanie moralno-kulturowe
Wdrażanie zasad dobrego wychowania.
Dbanie o kulturę języka i kulturę zachowania.
Kształtowanie nawyków dobrego zachowania, umiejętności komunikowania się, spostrzegania potrzeb innych.
Rozwijanie wrażliwości na krzywdę i cierpienie innych ludzi. Piętnowanie wszelkich przejawów agresji i przemocy.
Doskonalenie umiejętności obiektywnej oceny i samooceny.
Dyskutowanie na temat tolerancji.
Wdrażanie do poszanowania tradycji, symboli i obrzędów świątecznych.
Wdrażanie do przestrzegania ogółu norm, zasad i wartości uniwersalnych, ponadczasowych.
21,
17, 21,33
21,33
23, 28, 29
7, 12,
12
11, 13, 15,18
III. Wychowanie prorodzinne
Kształtowanie pozytywnych postaw w społeczności klasowej oraz w domu rodzinnym.
Uświadamianie dużego wpływu rodziny na kształtowanie osobowości.
Zapewnienie poczucia bezpieczeństwa uczniom izolowanym, odrzuconym.
10,15,18,25
25
23
IV. Wychowanie prozdrowotne, profilaktyka uzależnień, higiena pracy umysłowej
Poznanie i przestrzeganie przepisów BHP w szkole i poza szkołą oraz podczas wycieczek.
Zasady bezpiecznego przebywania w pracowni.
Wdrażanie higienicznego trybu życia, walka z nałogami, profilaktyka uzależnień.
Poznawanie różnych metod efektywnego uczenia się.
Podnoszenie motywacji do nauki.
Zasady higieny pracy umysłowej.
Rozwijanie wiary w siebie i swoje możliwości, wyciąganie wniosków do dalszej pracy.
Wypoczynek bierny i czynny, umiejętne gospodarowanie czasem.
Omawianie problemów wynikających z braku ruchu. Promocja sportowych zainteresowań, modne dziedziny sportu.
Promowanie zdrowego stylu życia na lekcjach, imprezach i wycieczkach szkolnych; prawidłowa postawa i aktywny wypoczynek.
Wyrabianie umiejętności samodzielnego myślenia, analizowania, syntezy, wnioskowania, uogólniania, korzystania z różnych źródeł informacji.
Profilaktyka nikotynizmu, alkoholizmu i narkomanii. Ukazywanie alternatywy negatywnych zachowań.
1
1,2
7,10,17,24
16
16,23,27
16
6,23
22, 26
8
5,8
6,7,14,26
24
V. Wychowanie ...