Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA STAŻYSTY
NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
DANE OSOBOWE NAUCZYCIELA ODBYWAJĄCEGO STAŻ
Imię i nazwisko:
Nazwa i adres placówki:
Stanowisko: nauczyciel chemii
Posiadane kwalifikacje:
- dyplom magistra na kierunku: nauczycielska fizyka z chemią,
- kurs wychowawcy kolonijnego,
- kurs pierwszej pomocy przedmedycznej.
STAŻ
Termin rozpoczęcia stażu: 01.09.2011r.
Termin zakończenia stażu: 31.05.2012r.
Opiekun stażu:
CELE STAŻU
Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego
Cele szczegółowe:
Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia.
Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i wypoczynku.
Doskonalenie warsztatu pracy.
Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w wewnątrzszkolnych, pozaszkolnych i samokształceniowych formach doskonalenia zawodowego.
Pogłębianie kontaktów z rodzicami i wychowankami.
PLAN DZIAŁANIA
SFERA ORGANIZACYJNA
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMINY
DOWODY REALIZACJI
Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego;
poznanie i analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli:
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, Nr 170, poz. 1218 i Nr 220, poz. 1600, z 2007 r. Nr 17, poz. 95, Nr 80, poz. 542, Nr 102, poz. 689, Nr 158, poz. 1103, Nr 176, poz. 1238, Nr 191, poz. 1369 i Nr 247, poz. 1821 oraz z 2008 r. Nr 145, poz. 917);
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli;
śledzenie informacji w internecie i prasie poświęconej oświacie;
wrzesień 2011r.
poprawnie opracowany planu rozwoju zawodowego;
znajomość aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego;
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu;
bezpośrednia rozmowa;
zawarcie kontraktu z opiekunem;
- omówienie zasad współpracy w trakcie stażu;
wrzesień 2011r.
kontrakt z opiekunem stażu;
wstępny harmonogram spotkań z opiekunem stażu;
Zapoznanie się z zasadami funkcjonowania szkoły oraz obowiązującą w niej dokumentacją;
analiza:
Statutu szkoły;
Programu dydaktyczno – wychowawczego
Programu profilaktycznego
Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania;
Zapoznanie się z:
tygodniowym rozkładem zajęć w szkole;
dyżurami;
zastępstwami;
zasadami współpracy dyrektora z pracownikami;
prowadzeniem dokumentacji wychowawcy (dziennik, arkusze ocen);
funkcjonowaniem dziennika elektronicznego;
wrzesień 2011r.
i przez okres stażu
prawidłowe zapisy w dziennikach;
systematyczne dyżury;
stosowanie regulaminów i przepisów w codziennej pracy;
systematyczne uzupełnianie i kontrola dziennika elektronicznego;
listy obecności na zebraniach Rady Pedagogicznej;
Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole;
udział w szkoleniu;
lektura obowiązujących aktów prawnych;
wrzesień 2011r.
oświadczenie o znajomości przepisów i ew. świadectwo ukończenia kursu;
Uczestnictwo w działaniach wewnątrzszkolnych;
wdrażanie Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania ...