Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Opracowano w oparciu:
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego nauczycieli [DZ. U. NR 260, poz. 2593 z 2004]
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 14 listopada 2007r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego nauczycieli [ DZ. U. NR 214, poz. 1580]
• Karta nauczycieli 26 stycznia 1982r. / tekst jednolity z 2006 [ DZ. U. NR. 97, poz. 674, z późn. zm.]
Nauczyciel stażysta: Ilona Woźnica..................................
I. Informacje ogólne:
Imię i nazwisko nauczyciela stażysty: Ilona Woźnica
Miejsce pracy: Publiczne Przedszkole nr 10 w Jastrzębiu-Zdroju
Dyrektor: mgr Elżbieta Polnik
Opiekun stażu: mgr Mirosława Szendera
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.20011r.
Czas trwania stażu: 9 miesięcy
II. Kwalifikacje:
październik 2008 – czerwiec 2011Studia I stopnia na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie. Specjalność: Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne. Studia ukończone z wynikiem bardzo dobrym.
Październik 2011 – podjęcie studiów II stopnia na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie. Specjalność: Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne.
III. PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO:
Cel główny podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.
Cele szczegółowe:
▪ poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola;
▪ poznanie dokumentacji obowiązującej w przedszkolu oraz sposobów jej prowadzenia;
▪ poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków zabawy, nauki i wypoczynku;
▪ zawarcie kontraktu pomiędzy opiekunem stażu a nauczycielem stażystą;
▪ doskonalenie warsztatu pracy poprzez uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu;
▪ prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora i omawianie ich;
▪ podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego (doskonalenie wewnątrz placówki oraz samokształcenie);
▪ wspieranie aktywności twórczej dzieci;
▪ zdobycie wiedzy z zakresu problemów środowiska wychowanków w stopniu umożliwiającym współprace z tym środowiskiem oraz pogłębianie kontaktów z rodzicami.
Zadania wynikające z rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej
§ 6 ust. 2 pkt 1– znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola, w którymym nauczyciel odbywał staż
|L.p. |Zadanie |Forma realizacji |Dowody realizacji, wskazówki, |Termin |
| | | |uwagi | |
|1. |Poznanie procedury awansu zawodowego.|-analiza przepisów prawa oświatowego |-rejestr przeanalizowanych |IX |
| | |dotyczących awansu zawodowego nauczyciela, |przepisów: |2011 |
| | |-zapoznanie się z powinnościami, zadaniami |a) Karta Nauczyciela Ustawa z | |
| | |oraz wymaganiami kwalifikacyjnymi |dnia 26 stycznia 1982r. (z | |
| | |nauczyciela ubiegającego się o stopień |późniejszymi zmianami), | |
| | |awansu zawodowego |b) Rozporządzenie Ministra | |
| | | |Edukacji Narodowej z dnia1 | |
| | | |grudnia 2004r.(z późniejszymi | |
| | | |zmianami ...