Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Mazur
Data publikacji
2012-01-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
21

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju nauczyciela kontraktowego - nauczyciela języka niemieckiego.
 Pobierz (doc, 106,0 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

…………………………………

NAZWA SZKOŁY

………………………………………………………………..

CEL GŁÓWNY :

Zdobycie stopnia awansu zawodowego
nauczyciela mianowanego

INFORMACJA O NAUCZYCIELU:

1. Imię i nazwisko:
2. Imię i nazwisko opiekuna stażu:

3. Data rozpoczęcia stażu:
4. Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy
5. Zakończenie stażu:
6. Staż pracy jako nauczyciel języka niemieckiego:

7. Stopień awansu zawodowego nadany z mocy prawa: nauczyciel kontraktowy uzyskany:

|(§ 7 ust. 2 pkt. 1) |
|Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w |
|tych działaniach |
| | | | |
|Zadania do wykonania |Formy realizacji |Termin |Sposób |
| | | |dokumentowania |
|• Poznanie procedury awansu |• Zapoznanie się ze stosownymi | |Rozporządzenia |
|zawodowego. |przepisami prawa oświatowego | |i ustawy MEN |
| |dotyczącymi awansu zawodowego | |i Sportu |
| |nauczycieli. | | |
| | | | |
|• Opracowanie planu rozwoju |• Wniosek o rozpoczęcie stażu. | |Wniosek o rozpoczęcie stażu, |
|zawodowego. |• Złożenie planu rozwoju | |plan rozwoju zawodowego |
| |zawodowego. | | |
| | | |Kontakt, harmonogram hospitacji i |
| | | |spotkań, scenariusze lekcji, |
|• Współpraca z opiekunem |• Ustalenie zasad współpracy. |Cały okres |arkusze obserwacji |
|stażu. |Obserwacja zajęć prowadzonych |stażu | |
| |przez opiekuna, prowadzenie zajęć | | |
| |w jego obecności. | |Sprawozdanie z planu dorobku |
| |• Omówienie prowadzonych | |zawodowego |
| |i obserwowanych zajęć. | | |
| | | | |
|• Opracowanie sprawozdania |• Uzyskanie oceny dorobku | | |
|z realizacji planu rozwoju |zawodowego. | |Zaświadczenia, potwierdzenie |
|zawodowego. |• Przygotowanie sprawozdania | |obecności, notatki, dyplom |
| |z realizacji zatwierdzonego planu | |ukończenia studiów oraz uzyskania |
| |rozwoju. | |tytułu magistra |
| | | | |
|• Poszerzenie wiedzy |• Aktywny udział w wybranych |Cały okres stażu | |
|i umiejętności na temat |formach doskonalenia | | |
|zasad funkcjonowania |zawodowego, szkoleniach | | |
|i organizacji pracy szkoły |adekwatnych do potrzeb własnych | | |
|oraz podwyższenia jej |i szkoły. | | |
|jakości. |• Uzyskanie tytułu magistra | |Bibliografia |
| |germanistyki. | | |
| |• Udział w WDN. | | |
| |• Udział w szkoleniach | |Bibliografia |
| |organizowanych przez różne | | |
| |wydawnictwa (WSiP, | | |
| |Langenscheidt, PWN). | | |
| | |Cały okres stażu |Teczka z ciekawymi materiałami, |
|• Samodzielne studiowanie |• Zapoznawanie się na bieżąco z | |artykułami itp. |
|literatury metodycznej |ukazującą się literaturą metodyczną | | |
|i pedagogicznej w celu |i przedmiotową. | |Notatki, opracowane materiały |
|uzupełnienia swoich |• Studiowanie literatury fachowej, | | |
|wiadomości. |wykorzystanie publikacji z | | |
| |Internetu w celu aktualizacji | | |
| |problemów oświatowych. | |Gromadzenie książek, pomocy |
| |• Systematyczna lektura czasopism | |dydaktycznych itd. |
| |metodycznych. | | |
| | |Cały okres stażu |Znajomość zasad funkcjonowania |
| | | |i organizacji szkoły |
|• Samodzielne pogłębianie |• Poszerzanie wiedzy z zakresu | | |
|wiedzy i umiejętności. |pracy z dzieckiem ze | | |
| |specyficznymi trudnościami oraz |Cały okres stażu | |
| |z dzieckiem uzdolnionym. | | |
| | | | |
|• Wzbogacenie form pracy |• Prowadzenie zajęć z |Wrzesień | |
|dydaktycznej i wychowa – |zastosowaniem nowych metod |każdego | |
|wczej o nowe metody. |dydaktycznych. |roku | |
| | |szkolnego | |
|• Opracowanie planu pracy |• Opracowanie planu pracy | | |
|dydaktycznej na dany rok |dydaktycznej na dany rok szkolny: | | |
|szkolny. |rozkłady materiału, plany | | |
| |wynikowe, przedmiotowy system | | |
| |oceniania. | | |

|(§ 7 ust. 2 pkt. 2) |
|Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, |
|problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych |
|problemów ...