Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
mgr Anna Michalska ( nauczyciel kontraktowy
( nauczyciel matematyki i informatyki
w Szkole Podstawowej nr
im.
ul.
DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU
01.09.2010 r.
DATA ZAKOŃCZENIA STAŻU
31.05.2013 r.
Opiekun stażu: mgr……………………………...
Plan może ulec korekcie w trakcie trwania stażu.
Cele opracowanego planu rozwoju
na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu
z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
▪ Poszerzanie wiedzy o poszczególnych obszarach pracy szkoły oraz określenie możliwości i podejmowanie w tym zakresie działań własnych poprzez uczestnictwo w pracy organów szkoły.
▪ Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez doskonalenie zawodowe.
▪ Podniesienie efektywności działań wychowawczo – dydaktycznych poprzez rozwijanie osobistych zainteresowań.
▪ Aktywne i twórcze uczestnictwo w życiu szkoły.
▪ Rozszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
▪ Uzyskanie stopnia nauczyciela mianowanego.
Akty prawne:
❖ Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 roku, Karta Nauczyciela.
❖ Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku, w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli wraz z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z dnia 16 listopada 2007 r. Nr 214, poz. 1580)
Planowane działania i zadania w okresie odbywania stażu
obejmują następujące obszary:
1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.
2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.
3. Poznawalnie przepisów dotyczących systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.
4. Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.
5. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
6. Umiejętność wykorzystywania w swojej pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
7. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.
8. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.
| | | | | |
|Obszar |Zadania |Formy realizacji |Termin realizacji |Sposób dokumentowania |
|(§ 7 ust. 1 pkt 1) uczestniczenie w ...