Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
chemia – kl. I
W celu poprawienia oceny semestralnej z chemii uczeń do 31.03. 2012r. powinien wykazać się wiadomościami w stopniu umożliwiającym kontynuację nauki :
- znać podstawową symbolikę chemiczną ( O, C, H, S, Mg, Cu, N, Na, Cl, K, P, Fe, Pb, Ca, Si, Hg, Ag, Sn, Zn, Al ),
- nazywać sprzęt laboratoryjny i podać jego zastosowanie,
- wskazać wśród pierwiastków metale i niemetale oraz podać ich właściwości,
- określić właściwości fizyczne oglądanej substancji,
- podać przykłady mieszanin jednorodnych i niejednorodnych
- wskazać zjawisko fizyczne i przemianę chemiczną,
- opisać budowę atomu (skład jądra atomowego, elektrony)
- podać ładunki elektryczne protonów, neutronów, elektronów
- nazwać i wskazać w układzie okresowym pierwiastków grupy i okresy
- należy uzupełnić zeszyt
Do wiadomości:
- wychowawca klasy
- rodzic ucznia – podpis ……………………………………
- uczeń (wkleja kartkę do zeszytu przedmiotowego, a po zaliczeniu danej części materiału nauczyciel stawia datę i podpis)
biologia – kl. I
W celu poprawienia oceny semestralnej z biologii uczeń do 31.03. 2012r. powinien wykazać się wiadomościami w stopniu umożliwiającym kontynuację nauki :
- dopasować przyrządy optyczne do celu obserwacji,
- wskazać warunki niezbędne do przeprowadzenia doświadczenia,
- nazwać pospolity organizm przy pomocy atlasu, przewodnika do oznaczania organizmów,
- określić różnice w budowie komórki roślinnej i zwierzęcej na podstawie ilustracji,
- wskazać podstawowe struktury komórkowe i podać ich funkcje,
- wymienić podstawowe królestwa organizmów,
- wymienić i opisać podstawowe czynności życiowe organizmów
- należy uzupełnić zeszyt
Do wiadomości:
- wychowawca klasy
- rodzic ucznia – podpis ………………………………………….
- uczeń (wkleja kartkę do zeszytu przedmiotowego, a po zaliczeniu danej części materiału nauczyciel stawia datę i podpis)
biologia kl. III
W celu poprawienia oceny semestralnej z biologii uczeń do 31.03. 2012r. powinien wykazać się wiadomościami w stopniu umożliwiającym kontynuację nauki :
- wskazuje podstawowe funkcje, jakie spełniają w organizmie człowieka białka, tłuszcze i cukry.
- podaje przykłady pokarmów bogatych w cukry i tłuszcze,
- wymienia cukry proste, dwucukry i wielocukry oraz podaje ich występowanie w przyrodzie
- wymienia funkcje błony komórkowej
- omawia budowę komórki zwierzęcej i rolę poszczególnych struktur,
- omawia budowę komórki roślinnej,
- wyjaśnia znaczenie ściany komórkowej, chloroplastów
- wyjaśnia, co to jest kod genetyczny,
- określa, co to jest replikacja DNA i dlaczego zachodzi przed podziałem komórki,
- podaje rolę mitozy
- wskazuje różnice między mejozą a mitozą.
- wskazuje przykłady, z najbliższego otoczenia, dziedziczenia cech,
- wyjaśnia podstawowe pojęcia genetyczne: allel recesywny, allel dominujący, heterozygota,
homozygota, genotyp, fenotyp
- należy uzupełnić zeszyt
Do wiadomości:
- wychowawca klasy
- rodzic ucznia – podpis ………………………………………….
- uczeń (wkleja kartkę do zeszytu przedmiotowego, a po zaliczeniu danej części materiału nauczyciel stawia datę i podpis)
chemia kl. II
W celu poprawienia oceny semestralnej z chemii uczeń do 31.03. 2012r ...