Dodaj publikację
Autor
Maria Kobyluk
Data publikacji
2012-01-16
Średnia ocena
0,00
Pobrań
99

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

 zad. gł: atak zorganizowany polski  zad. dodatkowe: doskonalenie kozłowania
 Pobierz (doc, 789,0 KB)

Podgląd treści


KONSPEKT LEKCJI Z PIŁKI RĘCZNEJ

Klasa: 2 cd GIM
Czas trwania: 45 minut
Miejsce: sala gimnastyczna
Liczba ćwiczących: 21

Zadanie główne: nauka ataku szybkiego zorganizowanego polskiego
Zadanie dodatkowe: doskonalenie kozłowania piłki
Zadania szczegółowe w zakresie:

➢ Psychomotoryczności:
-uczeń poprawi koordynację ruchową, poprawi ogólną sprawność ruchową
-poprawi szybkość, skoczność, zwinność i siłę

➢ Umiejętności:
-uczeń umie wykonać atak szybki zorganizowany polski i kozłować poprawnie piłkę
-potrafi wykonać ćwiczenia z różnymi przyborami
-potrafi nazwać i opisać ćwiczenia ruchowe używając przyjętej terminologii
-potrafi kontrolować własne zachowania i panować nad nimi
-przestrzegać przepisów, umie podporządkować się ustalonym przepisom, regułom, zasadom obowiązującym w grach i zabawach, umie zastosować taktyczne zasady w grze (obrona, krycie, atak, zwody, zasłony, zatrzymania)

➢ Wiadomości:
-uczeń wie jakie są różnice między atakiem szybkim niezorganizowanym i zorganizowanym
-zna zasady i reguły wyuczanych gier i zabaw
-wie co daje uprawianie sportu i jakie są rodzaje sportów
-zna przepisy gry dotyczące ustawień zawodników, sposobów poruszania się po boisku, zna zasady rozgrywania piłki, sędziowania i zasady punktowania
-zna przykłady różnych form aktywności ruchowej

➢ Postaw:
-uczeń wykazuje właściwe współdziałanie z pozostałymi członkami zespołu przed grą, podczas gry i po grze dla zapewnienia wspólnego sukcesu
-stosuje zasadę „fair – play”
-dba o bezpieczeństwo własne, przestrzega zasad bezpieczeństwa obowiązujących w ćwiczeniach z piłką, chętnie podejmuje zadania z polecenia nauczyciela

Osiągnięcia – wymagania:
1.podstawowe: dostateczny – atak zorganizowany polski wykonany w marszu
dobry – atak zorganizowany polski wykonany w biegu
2.ponadpodstawowe: bardzo dobry – zastosowanie ataku szybkiego zorganizowanego
polskiego w grze szkolnej

Formy realizacji zadań: zabawowa, ścisła, fragmentów gry, gra uproszczona

Formy organizacji pracy: jednym frontem, podział na zespoły

Sprzęt i przybory: piłki ręczne, słupki, szarfy

Przebieg lekcji

Konspekt lekcji wychowania fizycznego
1. zadania dydaktyczne:
a)zadanie główne: nauka ataku szybkiego zorganizowanego (polskiego) – piłka ręczna
b)zadanie dodatkowe: doskonalenie kozłowania piłki
2. zadania wychowawcze: współdziałanie w grupach, zasada „fair – play”
3. wiadomości: różnice między atakiem zorganizowanym a niezorganizowanym
data:…………………
klasa: 2 cd GIM
liczba uczniów: 21
miejsce: sala gimnastyczna
czas trwania: 45 minut
przybory i przyrządy: piłki , koszulki, słupki
prowadzący: mgr Maria Kobyluk

|Tok lekcji |Nazwa ćwiczenia, zabawy, |Czas trwania|Organizacja |Uwagi |
| |gry | | | |
|Część 1 wstępna |-czynności organizacyjno – porządkowe |2’ |[pic] |-zbiórka, raport, |
| | | | |powitanie, podanie zadań |
| | | | |dydaktycznych lekcji, |
| | | | |sprawdzenie obecności i |
| | | | |przygotowanie uczniów do |
| | | | |zajęć |
| | | | | |
| | | | |-podanie nazwy zabawy, |
| | | | |objaśnienie jej, rozdanie |
| | | |[pic] |piłek |
| | | | | |
| |-zabawa ożywiająca pt.: „Berek z kozłowaniem” |1’ | | |
|Część 2 główna A |-ćwiczenia kształtujące z piłkami (w biegu przez środek sali): | | |-zwrócenie uwagi na |
| |1.ćw.RR – piłka trzymana w jednej R ...