Dodaj publikację
Autor
Sylwia Piekarska
Data publikacji
2012-01-16
Średnia ocena
5,00
Pobrań
180

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

W ostatnich czasach jest duży nacisk, ale i potrzeba kształcenia dzieci od najmłodszych lat w zakresie informatyki. Zajęcia komputerowe stwarzają możliwość uczniom rozwijania swoich zdolności w tym zakresie. Prowadząc takie koło dla dzieci w młodszym wieku szkolnym, można zaspokajać i pobudzać ich ciekawość technologii informacyjnej w interesujący sposób. (Myślę, że lepszy niż obsługa klawiszy strzałkowych lub myszki w celu zestrzelenia potworów, po to, aby przejść na wyższy poziom i strzelać do jeszcze straszniejszych potworów).
 Pobierz (doc, 51,0 KB)

Komentarze

mamija, 2012-01-18, ocena:

proste i przejrzyste - w sam na godzinę karcianą;)

Podgląd treści


Program koła informatycznego
dla uczniów klas III szkoły podstawowej

ZAŁOŻENIA OGÓLNE

Dodatkowe zajęcia informatyczne to propozycja dla dzieci, które przejawiają zdolności informatyczne. Oferta skierowana jest do uczniów klas III, a spotkania będą odbywać się raz w tygodniu trwać godzinę. Koło informatyczne to miejsce rozwijania aktywności dziecięcej, nastawione na przygotowanie dzieci do życia w społeczeństwie informacyjnym, wykorzystanie technologii informacyjnej w życiu, rozwijanie samodzielnego myślenia oraz naukę poprzez zabawę.

CELE PROGRAMU

Cele ogólne
• promowanie koła jako atrakcyjnej formy spędzania czasu wolnego,
• rozwijanie zainteresowań informatycznych.

Cele szczegółowe
• poznanie możliwości wykorzystywania komputera w nauce,
• umiejętne i właściwe wykorzystanie komputera do wszechstronnego rozwoju osobowości ucznia,
• poznanie obsługi różnych aplikacji,
• rozwijanie twórczej aktywności poprzez umożliwienie realizacji własnych pomysłów z wykorzystaniem dostępnych w pracowni programów komputerowych,
• wykorzystanie Internetu w celu pozyskiwania i przetwarzania informacji,
• poznanie możliwości wykorzystania komputera do komunikowania się z innymi użytkownikami sieci Internet,
• zwiększanie u ucznia poczucia własnej wartości,
• kształcenie umiejętności samodzielnego rozwiązywania prostych problemów (tworzenia tekstów, rysunków, wyszukiwania i gromadzenia informacji, wykorzystywania obliczeń matematycznych, wykresów) przy użyciu komputera,
• kształtowanie umiejętności prezentowania osobistych dokonań.

TREŚCI

Treści programu koła matematycznego dostosowane są do wieku, możliwości, potrzeb i zainteresowań uczniów. Poszerzanie treści programowych, stopniowanie trudności ma za zadanie stymulowanie rozwoju uzdolnień i postaw twórczych.

I. Praca z edytorem grafiki: Paint.
• Dobór narzędzi i kolorów
• Wykorzystywanie elementów gotowych
• Wstawianie napisów
• Operacje na elementach graficznych
II. Praca z edytorem tekstu: Microsoft Word.
• Układ strony dokumentu
• Praca z tekstem (zasady wprowadzania tekstu, poruszanie się po tekście, poprawianie błędów)
• Kopiowanie i wklejanie tekstu
• Zastosowanie autokształtów, WordArtów, Clipartów
• Zmiana wielkości, koloru, czcionki
• Zaznaczenie akapitów, numerowanie, wypunktowanie
• Tworzenie tabel
• Projektowanie dokumentu z tekstem i rysunkiem
• Zapisywanie gotowych tekstów na dyskach
III. Tworzenie prezentacji multimedialnych w Microsoft PowerPoint.
• Projektowanie slajdów
• Pokaz slajdów
IV. Internet – możliwości i zastosowanie.
• Zasoby sieci Internet. Nawigacja po WWW
• Wyszukiwanie i pozyskiwanie informacji z Internetu. Wykorzystanie ich w rozwiązywaniu różnych zadań
• Ciekawe miejsca w Internecie
• Wysyłanie listów pocztą elektroniczną

METODY

• aktywizujące, problemowe, podające.

FORMY

• praca indywidualna, w parach.

ŚRODKI DYDAKTYCZNE

• przygotowane przez nauczyciela teksty, tabele, wykresy;
• komputer;
• rzutnik multimedialny;
• zadania ze stron internetowych;

PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW

Realizacja treści i osiąganie celów odbywa się poprzez:
• pracę z komputerem
• wykorzystanie programów Word, Paint, PowerPoint
• surfowanie po Internecie
• tworzenie pokazów multimedialnych, rysunków, tekstów.

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW

Uczeń potrafi:
• obsługiwać podstawowe urządzenia składowe komputera,
• umiejętnie uruchamiać i korzystać z poznanych programów,
• operować paletą narzędzi w edytorze grafiki: barwą, kształtem; przekształca obraz, kopiuje, wycina, wkleja gotowe elementy graficzne,
• operować paletą narzędzi w edytorze tekstu ...