Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
mamija, 2012-01-18, ocena:
proste i przejrzyste - w sam na godzinę karcianą;)
Program koła informatycznego
dla uczniów klas III szkoły podstawowej
ZAŁOŻENIA OGÓLNE
Dodatkowe zajęcia informatyczne to propozycja dla dzieci, które przejawiają zdolności informatyczne. Oferta skierowana jest do uczniów klas III, a spotkania będą odbywać się raz w tygodniu trwać godzinę. Koło informatyczne to miejsce rozwijania aktywności dziecięcej, nastawione na przygotowanie dzieci do życia w społeczeństwie informacyjnym, wykorzystanie technologii informacyjnej w życiu, rozwijanie samodzielnego myślenia oraz naukę poprzez zabawę.
CELE PROGRAMU
Cele ogólne
• promowanie koła jako atrakcyjnej formy spędzania czasu wolnego,
• rozwijanie zainteresowań informatycznych.
Cele szczegółowe
• poznanie możliwości wykorzystywania komputera w nauce,
• umiejętne i właściwe wykorzystanie komputera do wszechstronnego rozwoju osobowości ucznia,
• poznanie obsługi różnych aplikacji,
• rozwijanie twórczej aktywności poprzez umożliwienie realizacji własnych pomysłów z wykorzystaniem dostępnych w pracowni programów komputerowych,
• wykorzystanie Internetu w celu pozyskiwania i przetwarzania informacji,
• poznanie możliwości wykorzystania komputera do komunikowania się z innymi użytkownikami sieci Internet,
• zwiększanie u ucznia poczucia własnej wartości,
• kształcenie umiejętności samodzielnego rozwiązywania prostych problemów (tworzenia tekstów, rysunków, wyszukiwania i gromadzenia informacji, wykorzystywania obliczeń matematycznych, wykresów) przy użyciu komputera,
• kształtowanie umiejętności prezentowania osobistych dokonań.
TREŚCI
Treści programu koła matematycznego dostosowane są do wieku, możliwości, potrzeb i zainteresowań uczniów. Poszerzanie treści programowych, stopniowanie trudności ma za zadanie stymulowanie rozwoju uzdolnień i postaw twórczych.
I. Praca z edytorem grafiki: Paint.
• Dobór narzędzi i kolorów
• Wykorzystywanie elementów gotowych
• Wstawianie napisów
• Operacje na elementach graficznych
II. Praca z edytorem tekstu: Microsoft Word.
• Układ strony dokumentu
• Praca z tekstem (zasady wprowadzania tekstu, poruszanie się po tekście, poprawianie błędów)
• Kopiowanie i wklejanie tekstu
• Zastosowanie autokształtów, WordArtów, Clipartów
• Zmiana wielkości, koloru, czcionki
• Zaznaczenie akapitów, numerowanie, wypunktowanie
• Tworzenie tabel
• Projektowanie dokumentu z tekstem i rysunkiem
• Zapisywanie gotowych tekstów na dyskach
III. Tworzenie prezentacji multimedialnych w Microsoft PowerPoint.
• Projektowanie slajdów
• Pokaz slajdów
IV. Internet – możliwości i zastosowanie.
• Zasoby sieci Internet. Nawigacja po WWW
• Wyszukiwanie i pozyskiwanie informacji z Internetu. Wykorzystanie ich w rozwiązywaniu różnych zadań
• Ciekawe miejsca w Internecie
• Wysyłanie listów pocztą elektroniczną
METODY
• aktywizujące, problemowe, podające.
FORMY
• praca indywidualna, w parach.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE
• przygotowane przez nauczyciela teksty, tabele, wykresy;
• komputer;
• rzutnik multimedialny;
• zadania ze stron internetowych;
PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW
Realizacja treści i osiąganie celów odbywa się poprzez:
• pracę z komputerem
• wykorzystanie programów Word, Paint, PowerPoint
• surfowanie po Internecie
• tworzenie pokazów multimedialnych, rysunków, tekstów.
PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW
Uczeń potrafi:
• obsługiwać podstawowe urządzenia składowe komputera,
• umiejętnie uruchamiać i korzystać z poznanych programów,
• operować paletą narzędzi w edytorze grafiki: barwą, kształtem; przekształca obraz, kopiuje, wycina, wkleja gotowe elementy graficzne,
• operować paletą narzędzi w edytorze tekstu ...