Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Kłobukowska
Data publikacji
2012-01-23
Średnia ocena
0,00
Pobrań
519

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Niniejsze sprawozdanie jest opisem działań podjętych w trakcie trwania stażu na nauczyciela dyplomowanego. Napisane jest według wymagań kwalifikacyjnych oraz uwzględnia wszelkie działania dodatkowe, nieujęte w planie rozwoju zawodowego.
 Pobierz (doc, 158,5 KB)

Podgląd treści


Wstęp

W okresie od 01.09.2008 do 31.05.2011 r. podjęłam starania o uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Opracowałam plan rozwoju zawodowego, który został zatwierdzony przez dyrektora placówki. Mój staż trwał 2 lata i 9 miesięcy z przerwą spowodowaną urlopem macierzyńskim trwającą 22 tygodnie, w związku z czym jego zakończenie przypadło 14.12.2011 r.
Szansa awansu i uzyskanie statusu nauczyciela dyplomowanego stanowiły dla mnie wyzwanie oraz okazję do autorefleksji i do zweryfikowania opinii o tym, jakim jestem nauczycielem i wychowawcą. Mój plan rozwoju zawodowego uwzględniał specyfikę i potrzeby IV Liceum Ogólnokształcącego oraz założenia planu jego rozwoju. W trakcie trwania stażu kontynuowałam wiele z moich wcześniejszych działań, szczególnie te, które związane były bezpośrednio z wykorzystaniem nowoczesnych form i metod pracy uczniami, oraz realizowałam dodatkowe założenia.
W trakcie trwania stażu, niektóre zadania uległy mniejszym lub większym modyfikacjom, co uwzględniłam w niniejszym sprawozdaniu.
Opis i analiza realizacji przeprowadzonych działań przedstawiłam według poszczególnych wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego.

§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenie jakości pracy szkoły.

Realizację planu rozwoju zawodowego rozpoczęłam od zapoznania się z aktami prawnymi regulującymi zasady awansu zawodowego oraz dokonania ich analizy, co miało znaczący wpływ na poszerzenie wiedzy dotyczącej aspektów prawnych awansu zawodowego oraz umożliwiło mi poznanie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia awansu na nauczyciela dyplomowanego, a także sposobu dokumentowania dorobku zawodowego. Do nich należą:
:
• Karta Nauczyciela (ustawa z 26.01.1982 r., stan z 19.09.2009),
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli,
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

Dokonałam też ponownej analizy najważniejszych dokumentów szkoły, celem utrwalenia wiedzy dotyczącej funkcjonowania szkoły oraz przebiegu procesu nauczania z uwzględnieniem jej specyfiki:
• Statutem IV Liceum Ogólnokształcącego w Toruniu
• Wewnątrzszkolnym Systemem Oceania
• Programem Wychowawczym Szkoły.

Mając na uwadze podniesienie jakości mojej pracy zawodowej w trakcie trwania stażu uczestniczyłam w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły. Różnorodność problemów związanych z wykonywaną przeze mnie pracą, mnogość tematów i działań, które można wykorzystać w pracy z młodzieżą skłoniły mnie do pogłębienia swojej wiedzy i aktywnego uczestnictwa w kursach i szkoleniach podnoszących nie tylko moje kwalifikacje zawodowe, ale również wpływających na jakość pracy szkoły.
W czerwcu 2005 r. ukończyłam ...