Dodaj publikację
Autor
Milena Grzelka
Data publikacji
2012-01-23
Średnia ocena
5,00
Pobrań
88

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan Rozwoju Zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (doc, 99,0 KB)

Podgląd treści


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

• Imię i nazwisko: Milena Grzelka
• Miejsce pracy: Gimnazjum w Lubnie
• Wykształcenie: wyższe z przygotowaniem pedagogicznym
• Stopień awansu zawodowego: nauczyciel kontraktowy
• Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
• Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011r.
• Planowana data zakończenia stażu: 31.05.2014r.
• Nauczane przedmioty: matematyka i informatyka
• Opiekun stażu: mgr Danuta Grzyl
AKTY PRAWNE:
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 01.12.2004r. wraz z późniejszymi zmianami w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
• Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 roku, Karta Nauczyciela 

ZADANIA DO REALIZACJI W OKRESIE STAŻU

§ 7 ust. 2 pkt. 1

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach

|ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMIN |DOWODY REALIZACJI |
|1. Poznanie procedury awansu zawodowego. |Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego ze szczególnym |VIII-IX 2011r. |Opracowanie planu rozwoju zawodowego. |
| |uwzględnieniem stopnia nauczyciela kontraktowego. | | |
| | | | |
| |Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu. |IX 2011r. | |
| | | |Wniosek o rozpoczęcie stażu. |
|2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. |Ustalenie zasad współpracy z opiekunem - określającego przejrzyste warunki współpracy i |IX 2011r. |Kontrakt, harmonogram |
| |wzajemnej obserwacji zajęć (harmonogram) | | |
| | | | |
| |Spotkania, konsultacje, rozmowy. |Cały okres stażu. | |
| | | | |
| |Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. |Wg harmono-gramu. |Arkusze obserwacji, wnioski z przeprowadzonych zajęć. |
| | | | |
| |Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. | | |
|3. Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora szkoły. |Wypełnienie arkusza obserwacji. |Wg harmono-gramu |Arkusz obserwacji, wnioski z przeprowadzonych zajęć. |
| | |hospitacji | |
| |Omawianie lekcji. |dyrektora. | |
|4. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie |Kursy, szkolenia, warsztaty, szkoleniowe rady pedagogiczne. |Cały okres stażu. |Potwierdzenia uczestnictwa w formach doskonalenia, |
|aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym | | |zaświadczenia. |
|doskonaleniu. |Studiowanie czasopism i literatury z zakresu matematyki i informatyki. | |Wykaz literatury. |
| | | | |
| |Udział w zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli. | | |
|5. Aktywny udział w pracach zespołów działających w |Spotkania zespołu przedmiotowego (pełnienie funkcji lidera), zespołu ds. ewaluacji |Cały okres stażu. |Plany pracy zespołów, protokoły, sprawozdania. |
|szkole. |wewnętrznej i innych zespołów, współpraca z nauczycielami, realizacja planów pracy. | | |
|5. Doskonalenie warsztatu i metod pracy |Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania. | | |
|pedagogicznej. | | | |
| |Współtworzenie programu nauczania blokowego z przedmiotów matematyczno – przyrodniczych. | |Program nauczania. |
| |Uzupełnianie zaplecza samodzielnie przygotowanych środków dydaktycznych. | | |
| | | | |
| |Dbanie o estetyczny wygląd pracowni. | | |
| | |Cały okres stażu. |Materiały, pomoce dydaktyczne, fotografie, plansze, prace |
| |Doskonalenie warsztatu pracy poprzez wymianę doświadczeń z innymi nauczycielami i kontakty| |wykonane przez uczniów, prezentacje multimedialne. |
| |międzyszkolne. | | |
| | | | |
| |Studiowanie czasopism i literatury fachowej, poradników metodycznych. | | |
| | | | |
| | | |Wykaz literatury. |
|6. Prowadzenie ...