Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
• Imię i nazwisko: Milena Grzelka
• Miejsce pracy: Gimnazjum w Lubnie
• Wykształcenie: wyższe z przygotowaniem pedagogicznym
• Stopień awansu zawodowego: nauczyciel kontraktowy
• Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
• Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011r.
• Planowana data zakończenia stażu: 31.05.2014r.
• Nauczane przedmioty: matematyka i informatyka
• Opiekun stażu: mgr Danuta Grzyl
AKTY PRAWNE:
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 01.12.2004r. wraz z późniejszymi zmianami w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
• Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 roku, Karta Nauczyciela
ZADANIA DO REALIZACJI W OKRESIE STAŻU
§ 7 ust. 2 pkt. 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach
|ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMIN |DOWODY REALIZACJI |
|1. Poznanie procedury awansu zawodowego. |Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego ze szczególnym |VIII-IX 2011r. |Opracowanie planu rozwoju zawodowego. |
| |uwzględnieniem stopnia nauczyciela kontraktowego. | | |
| | | | |
| |Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu. |IX 2011r. | |
| | | |Wniosek o rozpoczęcie stażu. |
|2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. |Ustalenie zasad współpracy z opiekunem - określającego przejrzyste warunki współpracy i |IX 2011r. |Kontrakt, harmonogram |
| |wzajemnej obserwacji zajęć (harmonogram) | | |
| | | | |
| |Spotkania, konsultacje, rozmowy. |Cały okres stażu. | |
| | | | |
| |Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. |Wg harmono-gramu. |Arkusze obserwacji, wnioski z przeprowadzonych zajęć. |
| | | | |
| |Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. | | |
|3. Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora szkoły. |Wypełnienie arkusza obserwacji. |Wg harmono-gramu |Arkusz obserwacji, wnioski z przeprowadzonych zajęć. |
| | |hospitacji | |
| |Omawianie lekcji. |dyrektora. | |
|4. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie |Kursy, szkolenia, warsztaty, szkoleniowe rady pedagogiczne. |Cały okres stażu. |Potwierdzenia uczestnictwa w formach doskonalenia, |
|aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym | | |zaświadczenia. |
|doskonaleniu. |Studiowanie czasopism i literatury z zakresu matematyki i informatyki. | |Wykaz literatury. |
| | | | |
| |Udział w zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli. | | |
|5. Aktywny udział w pracach zespołów działających w |Spotkania zespołu przedmiotowego (pełnienie funkcji lidera), zespołu ds. ewaluacji |Cały okres stażu. |Plany pracy zespołów, protokoły, sprawozdania. |
|szkole. |wewnętrznej i innych zespołów, współpraca z nauczycielami, realizacja planów pracy. | | |
|5. Doskonalenie warsztatu i metod pracy |Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania. | | |
|pedagogicznej. | | | |
| |Współtworzenie programu nauczania blokowego z przedmiotów matematyczno – przyrodniczych. | |Program nauczania. |
| |Uzupełnianie zaplecza samodzielnie przygotowanych środków dydaktycznych. | | |
| | | | |
| |Dbanie o estetyczny wygląd pracowni. | | |
| | |Cały okres stażu. |Materiały, pomoce dydaktyczne, fotografie, plansze, prace |
| |Doskonalenie warsztatu pracy poprzez wymianę doświadczeń z innymi nauczycielami i kontakty| |wykonane przez uczniów, prezentacje multimedialne. |
| |międzyszkolne. | | |
| | | | |
| |Studiowanie czasopism i literatury fachowej, poradników metodycznych. | | |
| | | | |
| | | |Wykaz literatury. |
|6. Prowadzenie ...