Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY
NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
SZKOŁA: Zespół Szkół w Pilchowicach
DYREKTOR SZKOŁY: Pani Agnieszka Lotkowska
OPIEKUN STAŻU: Pani Iwona Grabania
NAUCZYCIEL STAŻYSTA: Adam Ziaja
Posiadane kwalifikacje:
studia wyższe magisterskie na kierunku Geografia; specjalność: Kształtowanie i ochrona środowiska;
przygotowanie pedagogiczne.
OKRES TRWANIA STAŻU: 9 miesięcy
ROZPOCZĘCIE STAŻU: 01.09.2011 r.
ZAKOŃCZENIE STAŻU: 31.05.2012 r.
1 CEL GŁÓWNY:
2 Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.
AKTY PRAWNE:
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz.U. z 2003r. Nr 118, poz. 1112 ze zmianami);
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. Nr 260, poz. 2593 ze zmianami)
Organizacja, zadania i zasady funkcjonowania szkoły
|Lp. |Zadania |Formy realizacji |Termin |Dowody realizacji, wskazówki, |
| | | | |uwagi |
|1. |Poznanie procedury awansu zawodowego |- analiza aktów prawnych dotyczących |Wrzesień 2011r.|- projekt planu rozwoju zawodowego|
| |na stopień nauczyciela kontraktowego; |awansu zawodowego | | |
| |Opracowanie planu rozwoju zawodowego i| | | |
| |przedłożenie go do zatwierdzenia | | | |
|2. |Przepisy związane z funkcjonowaniem |- poznanie przepisów związanych z |Wrzesień 2011r.|- znajomość organizacji zadań i |
| |szkoły |funkcjonowaniem szkoły, analiza | |zasad funkcjonowania szkoły |
| | |następujących dokumentów: | |- znajomość dokumentów |
| | |- Statut Szkoły | |- stosowanie się do odpowiednich |
| | |- Program Wychowawczy | |przepisów prawa w codziennej |
| | |- Program Profilaktyki | |praktyce szkolnej |
| | |-Wewnątrzszkolny System Oceniania | |- znajomość przestrzeganie |
| | |- WDN | |przepisów BHP |
| | |- poznanie sposobu prowadzenia | |- prowadzenie dziennika lekcyjnego|
| | |dokumentacji obowiązującej w szkole | | |
| | |- poznanie przepisów dotyczących | | |
| | |zapewnienia bezpiecznych warunków | | |
| | |nauki pracy | | |
| | |- zapoznanie się z tygodniowym planem| | |
| | |zajęć, dyżurami, zastępstwami, | | |
| | |zasadami współpracy Dyrektora z | | |
| | |pracownikami oraz obiegiem informacji| | |
| 3. |Nawiązanie współpracy z opiekunem |- zawarcie kontraktu z opiekunem |Wrzesień |- podpisanie kontraktu z opiekunem|
| |stażu |stażu |2011r. |stażu |
| | |- rozmowa z opiekunem dotycząca | | |
| | |współpracy w trakcie odbywania stażu| | |
| | |- konsultacje i rozmowy na temat | | |
| | |zadań i form realizacji zawartych w | | |
| | |planie rozwoju zawodowego | | |
| 4. |Uczestniczenie w pracach organów |- wspólna analiza problemów |okres stażu |- raporty |
| |szkoły związanych z realizacją jej |wychowawczych | | |
| |podstawowych funkcji |- udział w spotkaniach zespołu | | |
| | |matematyczno-przyrodniczego | | |
| | |- udział w wewnątrzszkolnym systemie | | |
| | |doskonalenia nauczycieli | | |
| 5. |Podejmowanie dodatkowych zadań |- prowadzenie zajęć wyrównawczych z |okres stażu |- dziennik zajęć |
| | |geografii | | |
Doskonalenie zawodowe
|L.p. |Zadania |Formy realizacji |Termin |Dowody realizacji, wskazówki, |
| | | | |uwagi |
|1. |Dokonanie wstępnej oceny własnych |- autorefleksja, analiza możliwości |Wrzesień 2011r.|- autorefleksja |
| |umiejętności |rozwoju | | |
|2. |Obserwowanie zajęć prowadzonych przez |- obserwowanie lekcji w ustalonych |okres stażu |- karta obserwacji |
| |opiekuna stażu |wcześniej terminach | | |
| | |- omawianie obserwowanych zajęć z | | |
| | |opiekunem stażu | | |
|3. |Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna |- opracowanie scenariuszów zajęć |okres stażu |- scenariusze zajęć |
| |stażu lub dyrektora szkoły; omawianie |- konsultacja i ...