Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
jadwiga.sygier, 2012-06-17, ocena:
O co chodzi w tej lekcji?
SCENARIUSZ LEKCJI
TEMAT : Zasady panujące w klasie
CEL: Określenie zadań do realizacji w klasie; uporządkowanie struktury grupy klasowej
PRZEBIEG LEKCJI
I . Etap wstępny
1. Przywitanie uczniów.
Nauczyciel wita uczniów . Przedstawia się i krótko opowiada o sobie .
2. Sprawdzenie listy obecności .
Nauczyciel prosi , by każdy z uczniów przy swoim nazwisku powiedział kilka zdań o sobie – skąd pochodzi , jakie są jego zainteresowania
II . Etap realizacji
1. Nauczyciel dzieli klasę na 4 grupy. Każda otrzymuje arkusz papieru i opracowuje listę zasad , które będą obowiązywać w klasie.
2. Grupy zawieszają swoje arkusze obok siebie . Przedstawiciele grup prezentują propozycje. Jedna osoba zapisuje na odrębnym arkuszu te propozycje, które są wspólne dla wszystkich grup.
3. Nauczyciel czyta i omawia poszczególne zasady i reguły . W tym miejscu uczniowie mogą jeszcze dodać inne propozycje, których nie ma na liście .
4. Nauczyciel i każdy uczeń podpisują się pod sporządzoną listą.
5. Nauczyciel przypomina, że od tej pory wszyscy są zobowiązani do przestrzegania tych zasad.
6. Nauczyciel wiesza opracowaną listę zasad w widocznym miejscu w klasie .
III . Etap końcowy
1. Nauczyciel podsumowuje pracę zespołów .
2. Nauczyciel żegna się życząc miłego dnia .