Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się
o stopień
nauczyciela dyplomowanego
mgr Małgorzata Głąb-Likus
nauczyciel matematyki oraz fizyki i astronomii
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2011 roku
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Zadania
Formy realizacji
Termin
Dokumentowanie realizacji zadań
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
§ 8, ust.2, pkt 1
Wstępna analiza własnych umiejętności.
Autorefleksja.
wrzesień 2011 rok
teczka dotychczasowych osiągnięć zawodowych
Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju.
Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczących reformy oświaty, awansu zawodowego itp.
sierpień 2011rok
rejestr przyswojonych aktów prawa oświatowego
Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.
31 sierpień 2011rok
wniosek o rozpoczęcie stażu
Sporządzenie Planu Rozwoju Zawodowego.
wrzesień 2011rok
plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez Dyrektora Szkoły
Założenie teczki „Awans zawodowy”.
wrzesień 2011 rok
teczka „Awans zawodowy”.
Śledzenie zmian dokonywanych w prawie oświatowym.
cały okres stażu
rejestr zmian
Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu.
Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły (udział w konferencjach, szkoleniach warsztatach metodycznych, kursach itd.)
w czasie stażu
świadectwa, zaświadczenia, dyplomy, potwierdzenia Dyrektora
Aktywne i twórcze uczestnictwo w pracach zespołu matematyczno-fizyczno-chemicznego.
wg planu pracy zespołu
potwierdzenie przewodniczącego zespołu przedmiotowego
Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych, przygotowanie szkolenia dla rad według potrzeb.
zgodnie z harmonogramem
wpisy w protokołach
Doskonalenie własnego warsztatu pracy
Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki i psychologii oraz dydaktyki matematyki oraz fizyki i astronomii;
studiowanie literatury fachowej i czasopism o tematyce problemów wychowawczych i dydaktycznych, śledzenie literatury poświęconej problematyce młodego człowieka.
w trakcie stażu
wykaz literatury
Współpraca z doradcą metodycznym bądź odpowiednim nauczycielem konsultantem w celu uzyskiwania niezbędnych informacji lub współorganizowania zajęć dla nauczycieli szkoły
w trakcie stażu
potwierdzenie
Inicjowanie i organizacja konkursów przedmiotowych
w trakcie stażu
regulaminy i wyniki konkursów
Praca z uczniem słabym, mającym indywidualny tok nauczania.
Lekcje indywidualne
w trakcie stażu
kserokopie materiałów z zajęć
Opieka nad przydzieloną klasą i pokojem nauczycielskim.
Dbanie o wystrój klasy i pokoju nauczycielskiego
w miarę potrzeb na bieżąco
potwierdzenie Dyrektora
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej §8 ust.2 pkt 2
Stosowanie technologii komputerowej w opracowywaniu dokumentacji, narzędzi badawczych i przygotowaniu pomocy dydaktycznych do pracy z dziećmi.
Wykorzystywanie komputera do wykonywania pomocy do lekcji
okres stażu
przykładowe dokumenty i pomoce dydaktyczne, ankiety, analizy badawcze wykonane technologią komputerową, scenariusze lekcji
Wykorzystanie programów komputerowych na oraz ...