Dodaj publikację
Autor
Jarosław Rekiel
Data publikacji
2012-02-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
13

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Ustalenie obowiązujących w grupie norm jest niezmiernie istotne dla dobrej organizacji zajęć, właściwej dyscypliny oraz poczucia bezpieczeństwa wychowanków. Dokument zawiera zasady, dzięki którym uczniowie nauczą się efektywnie pracować na lekcjach fizyki. Plik w  formacie MS Word. Można go pobrać i dowolnie modyfikować dostosowując do specyfiki swojego przedmiotu.
 Pobierz (doc, 439,0 KB)

Podgląd treści


ZASADY OBOWIĄZUJĄCE NA ZAJĘCIACH EDUKACYJNYCH Z PRZEDMIOTU

FIZYKA I ASTRONOMIA

1. Cele:
➢ Określenie czytelnych zasad sprawdzania i oceniania wiadomości i umiejętności ucznia,
➢ Określenie jasnych wymagań dotyczących nauki i zachowania ucznia,
➢ Ułatwienie skutecznego przyswojenia wiadomości i umiejętności z fizyki i astronomii po to, aby uczeń jak najlepiej poznał najważniejsze prawa przyrody i uzyskał jak najlepszy wynik z egzaminu maturalnego.
CELE NAUCZANIA FIZYKI I ASTRONOMII
2. Cele nauczania fizyki:
➢ Uświadamianie uczniom uniwersalności zasad przyrody, ukształtowanie umiejętności korzystania z tych zasad w praktyce.
➢ Zapoznanie uczniów z najważniejszymi prawami i teoriami fizycznymi.
➢ Przedstawienie obrazu świata według współczesnych teorii fizycznych.
➢ Wykształcenie umiejętności posługiwania się zdobytą wiedzą do rozwiązywania prostych problemów w zakresie niezbędnym współczesnemu człowiekowi.
➢ Rozwijanie zainteresowań dotyczących wiedzy fizycznej i jej wykorzystania w innych dziedzinach nauki i techniki.
➢ Przygotowanie uczniów do korzystania z pozaszkolnych, ogólnodostępnych źródeł informacji (literatura popularnonaukowa, telewizja, prasa) o fizyce, o odkryciach naukowych.
➢ Ukazanie istoty i struktury fizyki, jako gałęzi nauki w wiecznym rozwoju, przedmiotu pracy zawodowej lub narzędzia wspomagającego prace zawodową w innych dziedzinach działalności człowieka.
➢ Rozwinięcie i rozszerzenie, dla zainteresowanych i uzdolnionych uczniów, zakresu wiedzy i umiejętności przewidzianego w kształcie ogólnym.
➢ Przygotowanie uczniów do egzaminu dojrzałości oraz do podjęcia studiów na kierunkach, na których fizyka odgrywa kluczową rolę.
3. Ocenianie na przedmiocie Fizyka i Astronomia ma na celu:
➢ Informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu;
➢ Udzielanie uczniowi pomocy w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju;
➢ Motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu;
➢ Dostarczenie rodzicom (prawnym opiekunom) i nauczycielom (wychowawcy) informacji o postępach,
trudnościach w nauce, zachowaniu oraz specjalnych uzdolnieniach ucznia;
➢ Umożliwienie nauczycielowi doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.
4. Ocenie podlegają umiejętności i wiadomości określone programem nauczania.
5. Każdy uczeń jest oceniany zgodnie z zasadami sprawiedliwości.
6. Ocenie podlegają wszystkie formy aktywności ucznia.
7. Nie ocenia się ucznia do trzech dni po dłuższej usprawiedliwionej nieobecności w szkole.

8. Każdy uczeń powinien otrzymać w ciągu semestru minimum tyle ocen ile jest godzin danego przedmiotu
tygodniowo + 2 np. przy 1 godzinie przedmiotu tygodniowo uczeń uzyskuje minimum 3 oceny w ciągu semestru.
9. Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz rodziców (prawnych opiekunów) o wymaganiach edukacyjnych wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania oraz o sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów oraz warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
10. Uczeń ma obowiązek:
➢ Systematycznie uczestniczyć w zajęciach;
➢ Uczestniczyć we wszystkich projektach i sprawdzianach wiedzy;
➢ Przestrzegać regulaminu pracowni fizycznej.
➢ Zachowywać się kulturalnie ...