Dodaj publikację
Autor
Anna Pelka
Data publikacji
2012-02-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
37

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja będzie Ci pomocna w przyswajaniu umiejętności z zakresu szczegółowych przepisów sanitarno - higienicznych i wymogów ergonomii w pracy kosmetyczki. Pomoże Ci zorganizować stanowiska pracy do wykonywania zabiegów z zakresu kosmetyki pielęgnacyjnej, leczniczej i upiększającej, a także stosować zasady aseptyki i antyseptyki podczas wykonywania czynności zawodowych. Określi również konieczność przestrzegania zasad higieny osobistej w pracy i życiu codziennym.
 Pobierz (docx, 21,3 KB)

Podgląd treści

Anna Pielka

Gruszów Mały 47

33-200 Dąbrowa Tarnowska

Tel.792827598

Miejsce urodzenia : 22 maj 1982 w Dąbrowa Tarnowska

Przedmioty nauczania : Kosmetyka ,pracowania kosmetyczna, wizaż

Kategoria publikacji : Przedmioty zawodowe: KOSMETYKA PIELĘGNACYJNA

Tytuł publikacji : Organizacja stanowisk pracy w gabinecie kosmetycznym 514[03].

Publikacja będzie Ci pomocna w przyswajaniu umiejętności z zakresu szczegółowych przepisów sanitarno – higienicznych i wymogów ergonomii w pracy kosmetyczki. Pomoże Ci zorganizować stanowiska pracy do wykonywania zabiegów z zakresu kosmetyki pielęgnacyjnej, leczniczej i upiększającej, a także stosować zasady aseptyki i antyseptyki podczas wykonywania czynności zawodowych. Określi również konieczność przestrzegania zasad higieny osobistej w pracy i życiu codziennym.

CELE KSZTAŁCENIA

Powinieneś umieć:

- zorganizować stanowisko pracy zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej,

- zorganizować stanowiska do wykonania zabiegów pielęgnacyjnych,

- zorganizować stanowisko do wykonania makijażu,

- dostosować wyposażenie stanowiska pracy do wieku i stanu klienta,

- zapewnić odpowiednie warunki mikroklimatyczne,

- dobrać sprzęt i narzędzia pracy,

- zastosować zasady aseptyki i antyseptyki,

- zadbać o zdrowie własne i klienta.

Gabinet kosmetyczny jest miejscem pracy, w którym kosmetyczka i jej klienci spędzają wiele godzin, dlatego musi spełniać podstawowe wymogi sanitarno-higieniczne, aby zapewnić pracownikom i klientom zakładu warunki sprzyjające zachowaniu zdrowia. Wymogi sanitarno-higieniczne są to ustalone normy określające warunki zapewniające zachowanie zdrowia fizycznego i psychicznego osób przebywających w danym zakładzie.

Według definicji encyklopedycznych higienę można traktować jako:

1) naukę teoretyczną zajmującą się:

- ochroną zdrowia,

- badaniem wpływu różnych czynników środowiska na organizm człowieka,

- ustalaniem zaleceń zdrowotnych,

2) działanie praktyczne polegające na:

- wykonywaniu czynności związanych z wyeliminowaniem czynników negatywnie

wpływających na zdrowie człowieka,

- zapewnieniu takich warunków życia i pracy, które pozwolą na optymalne utrzymanie

zdrowia fizycznego i psychicznego.

Wymogi sanitarne najczęściej są utożsamiane z zachowaniem zasad czystości zarówno

osobistej i otoczenia. Wymagania formalne dotyczące urządzenia gabinetu kosmetycznego z punktu widzenia higieny muszą być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 17 lutego 2004 roku (Dz.U.2004 Nr 31 poz. 273) oraz przepisami opracowywanymi przez Państwową Inspekcję Sanitarną. Gabinet kosmetyczny powinien składać się z minimum dwóch pomieszczeń: właściwego

gabinetu, w którym wykonywane są zabiegi o powierzchni min10m2 i poczekalni, której minimalna powierzchnia powinna wynosić 8m2. Zalecana wysokość pomieszczeń to 3,3m, ale w niektórych sytuacjach regulowanych odpowiednimi przepisami możliwe jest dopuszczenie do użytkowania pomieszczenia o wysokości 2,5m. Zakład powinien być zlokalizowany w odrębnym budynku lub lokalu albo stanowić wyodrębnioną jego część. We wszystkich pomieszczeniach należy utrzymywać czystość i higiena. Wystrój pomieszczeń zależy od indywidualnych upodobań właściciela gabinetu. Wystrój powinien być schludny i estetyczny, utrzymany w jasnych, pastelowych kolorach ...