Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć otwartych z rodzicami z wykorzystaniem
Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Prowadząca: I. Parzych
Data: 25. 05. 2011
Grupa wiekowa: 4latki „Motylki”
Temat: Pobaw się ze mną mamo i tato!
Temat kompleksowy: Portret rodzinny czterolatka
Cele operacyjne:
Przybliżenie rodzicom metod pracy stosowanych w przedszkolu
Ukazanie sposobów spędzania wolnego czasu z dzieckiem
Budowanie poczucia bezpieczeństwa oraz zaufania do siebie i innych
Poznawanie własnego ciała i odkrywanie własnych możliwości
Nabieranie pewności siebie i wiary we własne możliwości
PRZEBIEG
Integracja grupy, wyczucie własnego ciała.
Piosenka „Jeden, dwa i trzy”
Powitanie
Dobre humory dziś wszyscy mamy, więc przed zabawą się powitamy.
- pomachają dzieci, które lubią wiosnę
- zaklaszczą dzieci, które lubią kwiaty
- „zrobią deszczyk” dzieci, które lubią słońce
- „zrobią wiatr” dzieci, które lubią się bawić
Powitanie rodziców:
- którzy mają córeczki
- którzy mają synków
- którzy mają grzeczne dzieci
3. Zabawa muzyczno – ruchowa „Hopa, hopa”.
Zabawy w parach.
„Fotelik”.
Rodzic kołysze dziecko w pozycji siedzącej.
„Wałkujemy ciasto”.
Dziecko leży na podłodze, rodzic delikatnie turla dziecko. Zmiana ról.
„Wysoki tunel”.
Rodzic przyjmuje pozycję „na czworaka” a dzieci przechodzą przez rodzica w każdy możliwy sposób.
„Kangurki”.
Rodzice wyciągają ręce z przodu, tworząc torbę w której stoi kangurek – dziecko. Na hasło „kangurki na spacer”- dzieci spacerują po dywanie, na hasło „kangurki do torby”- dzieci wracają do swoich rodziców. Rodzice przytulają dziecko.
„Paczka”.
Dziecko zwinięte w kłębek, a rodzic próbuje je rozwiązać.
„Rowerek”.
Dziecko i rodzic leżą na plecach, stykają się stopami i naśladują jazdę na rowerze.
Jeden, dwa, trzy, cztery – zapraszamy na rowery
Pięć, sześć, siedem, osiem - Kto pokona nas na szosie?Dziewięć, no a może dziesięć, - Chcemy pierwsi być na mecie!
„Prowadzenie niewidomego”
Rodzic zamyka oczy – a dziecko go prowadzi bezpiecznie. Zamiana ról.
„Huśtawka”.
Dwoje rodziców stoi naprzeciw siebie. Chwytają dziecko za stopy i nadgarstki. Podnoszą dziecko i huśtają nim wzdłuż osi jego ciała, a następnie kładą je na podłodze.
„Wahadło”
Dwoje rodziców stoi naprzeciw siebie. Dziecko jest pomiędzy rodzicami i przechyla się do przodu i do tyłu.
„Tapczanik”.
Rodzic kładzie się na podłodze na plecach, ręce kładziemy pod brodę. Dziecko kładzie się na plecach rodzica.
„Długi tunel”.
Rodzice tworzą tunel, podparci o podłogę, który dzieci pokonują.
„Relaks przy muzyce”
Wszyscy leżą na podłodze z zamkniętymi oczami. Jedna osoba przechodzi pomiędzy uczestnikami tak, aby nikogo nie dotknąć, potem wyznacza nową osobę.
Zabawa końcowa
Zabawa „Iskierka”
Pożegnanie uczestników zajęć.