Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
zagala, 2012-05-14
nie mozna go otworzyc!
e.misiak, 2012-05-22
może dlatego, że zapisany jest w nowym wordzie.
Imię Nazwisko ucznia
INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO - TERAPEUTYCZNY
oparty na podstawie programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych
Opracowała: .........................................................
Podpis rodzica/opiekuna: ......................................
Dane personalne ucznia:
Imię Nazwisko : *********
Data urodzenia: ********
Orzeczenie PPP numer: **/**/**/**
Z uwagi na: niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim*
Klasa: …. Rok szkolny: …..
Realizowane programy:
Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych.
Zakres dostosowania wymagań edukacyjnych:
Język polski nr programu ……..
Matematyka nr programu ………..
Historia nr programu ……….
Przyroda nr programu …………….
Religia nr programu ……..
Zakres zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów:
rozwijanie mowy zdaniowej,
usprawnianie braków w wiadomościach (matematyka, j. polski),
podkreślania osiągnięć, nawet tych najmniejszych,
potrzebuje naprowadzeń i pozytywnych wzmocnień
podnosić koncentracje uwagi,
ćwiczenia w percepcji motorycznej,
usprawnianie percepcji wzrokowej,
usprawnienie percepcji i analizy słuchowej,
korygowanie błędów w zeszytach,
zapewnienie poczucia bezpieczeństwa,
budzenie wiary we własne możliwości,
kształtowanie równowagi emocjonalnej,
kształtowanie pozytywnej motywacji do podejmowanych zadań,
uczenie poprawnej wymowy,
wzbogacanie biernego i czynnego słownictwa,
kształtowanie właściwych zachowań wobec ludzi,
uwrażliwianie na piękno kultury i sztuki regionu,
wdrażanie do obsługi podstawowych urządzeń technicznych,
wyrabianie poprawnych nawyków żywieniowych i higienicznych,
uspołecznianie.
Metody i formy pracy z uczniem:
wydłużanie limitu czasu,
stosowanie krótkich, prostych poleceń,
wzmacnianie motywacji zadaniowej,
utrwalanie nowych treści,
modyfikowani sprawdzianów,
dzielenie materiału na mniejsze etapy,
wydłużanie czasu na wykonie zadań,
dostosowanie pomocy dydaktycznych,
pomoc nauczyciela,
ćwiczenia kinezjologii,
Dostosowanie sposobu sprawdzania wiadomości i oceniania:
stosowanie indywidualnych form pracy,
brak oceniania błędów ortograficznych,
brak oceniania błędów w pisaniu
ocenianie wkładu pracy,
mniejsza liczba pytań na sprawdzianach,
Rodzaj pomocy i wsparcia:
Zajęcia rewalidacyjne (ilość godz./n-l prowadzący)
Zajęcia przygotowujące do testu klas szóstych
Kółko teatralne
Chór
Działania wspierające rodziców ucznia i zakres współdziałania ze szkołą:
nawiązywanie pozytywnych relacji i wzajemnego zaufania,
uświadamianie rodzicom czym są trudności w uczeniu się ich dziecka,
wdrożenie metod postępowania w codziennym życiu,
pomoc psychologiczno-pedagogiczna,
porady, konsultacje.
ZAŁĄCZNIKI:
dostosowane programy nauczania z przedmiotów,
sposób i kryteria oceniania.