Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
izkaolek, 2012-02-23
Ogólnie przyjemny scenariusz. Zabrakło mi w nim informacji na temat propozycji zabaw ruchowych przy piosenkach. Ciekawa jestem, jakie zabawy zostały zaproponowane do tej tematyki zajęć. Nic też nie wiem o adresatach zajęć np. wiek dzieci.
annsz1, 2012-02-23
Dziękuję za komentarz.Zaproponowane zabawy muzyczno- ruchowe były z programu przedszkola,zwiazane z częściami ciała np.muzyka wolno, szybko(marsz w kole)."Dwa malutkie misie" i inne.Dzieci pięcio letnie.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ
REWALIDACYJNO – WYCHOWAWCZYCH
|Data |11.01.2012 r. |
|Osoba prowadząca |xxxxxxxxxxxxxxxx |
|Tematyka ośrodka okresowego |Ja |
|Tematyka ośrodka dziennego |Co potrafią moje ręce? |
CELE GŁÓWNE:
- Kształtowanie świadomości rąk jako części ciała,
- Doskonalenie manipulacji.
CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
- Na chwilę koncentruje uwagą na swoich dłoniach,
- Potrafi wyciągnąć rękę w stronę materiału do manipulowania,
- Manipuluje lub próbuje manipulować materiałem plastycznym.
FORMY PRACY: grupowa, indywidualna,
METODY PRACY: zabawowo- naśladowcza, zabawowo- zadaniowa, słowna
W tym:
- Metoda M.Ch.Knillów
- Elementy stymulacji polisensorycznej
-Muzykoterapia
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: dzwoneczek, miętowa świeca zapachowa, olejek zapachowy - miętowy, nagranie programu M.Ch.Knillów, miska, niebieska masa solna, nagrania piosenek wspierających realizację programu przedszkolnego, nagrania z muzyką relaksacyjną, czekoladki miętowe .
REALIZACJA:
CZYNNOŚCI WSTĘPNE:
• Nawiązanie kontaktu wzrokowego z dziećmi, zasygnalizowanie rozpoczęcia zajęć dzwoneczkiem.
• Powitanie piosenką pt. „Dzień dobry…”.
• Zapalenie świecy zapachowej (miętowy zapach), wprowadzenie jej w pole widzenia dzieci.
• Śpiewanie piosenki pt. „Witaj…” z jednoczesnym wypowiadaniem imion dzieci.
• Masaż dłoni olejkiem zapachowym.
CZYNNOŚCI ZASADNICZE:
• Realizacja Programu Wstępnego M. i CH. Knillów – próby naśladowania dużych ruchów, akcentowanie poszczególnych części ciała.
• Zabawy masą solną związane z wyczuwaniem rąk:
✓ masowanie rąk
✓ uderzanie rękami o powierzchnię masy solnej
✓ potrząsanie
✓ szarpanie
✓ odrywanie
✓ wałkowanie
(nauczyciel pomaga dziecku w wykonywaniu ćwiczeń, dążąc jednocześnie do jak największej aktywności dziecka).
• Zabawy muzyczno – ruchowe przy piosenkach.
• Wyciszenie dzieci po aktywności poprzez słuchanie muzyki relaksacyjnej.
• Stymulacja smakowa miętowymi czekoladkami.
• Pochwała dzieci.
xxxxxxxxxxxxx