Dodaj publikację
Autor
Anna Rycerz
Data publikacji
2012-02-20
Średnia ocena
0,00
Pobrań
133

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć - Co potrafią moje ręce?
 Pobierz (doc, 40,5 KB)

Komentarze

izkaolek, 2012-02-23

Ogólnie przyjemny scenariusz. Zabrakło mi w nim informacji na temat propozycji zabaw ruchowych przy piosenkach. Ciekawa jestem, jakie zabawy zostały zaproponowane do tej tematyki zajęć. Nic też nie wiem o adresatach zajęć np. wiek dzieci.

annsz1, 2012-02-23

Dziękuję za komentarz.Zaproponowane zabawy muzyczno- ruchowe były z programu przedszkola,zwiazane z częściami ciała np.muzyka wolno, szybko(marsz w kole)."Dwa malutkie misie" i inne.Dzieci pięcio letnie.

Podgląd treści


SCENARIUSZ ZAJĘĆ

REWALIDACYJNO – WYCHOWAWCZYCH

|Data |11.01.2012 r. |
|Osoba prowadząca |xxxxxxxxxxxxxxxx |
|Tematyka ośrodka okresowego |Ja |
|Tematyka ośrodka dziennego |Co potrafią moje ręce? |

CELE GŁÓWNE:

- Kształtowanie świadomości rąk jako części ciała,

- Doskonalenie manipulacji.

CELE OPERACYJNE:

Dziecko:

- Na chwilę koncentruje uwagą na swoich dłoniach,

- Potrafi wyciągnąć rękę w stronę materiału do manipulowania,

- Manipuluje lub próbuje manipulować materiałem plastycznym.

FORMY PRACY: grupowa, indywidualna,

METODY PRACY: zabawowo- naśladowcza, zabawowo- zadaniowa, słowna

W tym:

- Metoda M.Ch.Knillów

- Elementy stymulacji polisensorycznej

-Muzykoterapia

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: dzwoneczek, miętowa świeca zapachowa, olejek zapachowy - miętowy, nagranie programu M.Ch.Knillów, miska, niebieska masa solna, nagrania piosenek wspierających realizację programu przedszkolnego, nagrania z muzyką relaksacyjną, czekoladki miętowe .

REALIZACJA:

CZYNNOŚCI WSTĘPNE:

• Nawiązanie kontaktu wzrokowego z dziećmi, zasygnalizowanie rozpoczęcia zajęć dzwoneczkiem.

• Powitanie piosenką pt. „Dzień dobry…”.

• Zapalenie świecy zapachowej (miętowy zapach), wprowadzenie jej w pole widzenia dzieci.

• Śpiewanie piosenki pt. „Witaj…” z jednoczesnym wypowiadaniem imion dzieci.

• Masaż dłoni olejkiem zapachowym.

CZYNNOŚCI ZASADNICZE:

• Realizacja Programu Wstępnego M. i CH. Knillów – próby naśladowania dużych ruchów, akcentowanie poszczególnych części ciała.

• Zabawy masą solną związane z wyczuwaniem rąk:

✓ masowanie rąk

✓ uderzanie rękami o powierzchnię masy solnej

✓ potrząsanie

✓ szarpanie

✓ odrywanie

✓ wałkowanie

(nauczyciel pomaga dziecku w wykonywaniu ćwiczeń, dążąc jednocześnie do jak największej aktywności dziecka).

• Zabawy muzyczno – ruchowe przy piosenkach.

• Wyciszenie dzieci po aktywności poprzez słuchanie muzyki relaksacyjnej.

• Stymulacja smakowa miętowymi czekoladkami.

• Pochwała dzieci.

xxxxxxxxxxxxx