Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Małgorzata Zięba
PRZYRODA klasa IV
Temat: Pogoda i jej składniki.
Cele:
Uczeń:
- zna podstawowe składniki pogody
- poznaje pojęcia: atmosfera, pogoda, meteorologia
- rozumie potrzebę przeprowadzania obserwacji meteorologicznych
- opisuje składniki pogody
- rozpoznaje typy pogody
- Dostrzega typ pogody na różne aspekty zycia człowieka
Formy pracy:
- indywidualna
- grupowa
- zbiorowa
Metody:
-pogadanka elementy dramy
- elementy gry dydaktycznej
- burza mózgów
- praca z tekstem
Środki dydaktyczne:
- rekwizyty do prezentacji, karty pracy
Czas trwania zajęć 1 godzina lekcyjna.
Przebieg zajęć
Wprowadzenie
Podział klasy na grupy.
Rozwiązaniem zadania jest temat lekcji „ Pogoda i jej składniki”.
Krótka pogadanka na temat pogody.
Uczniowie mówią co oznacza słowo pogoda.
Co to jest pogoda?
Głośne czytanie dialogu, komentowanie przeczytanego tekstu.
Na podsumowanie tej części lekcji uczniowie zapoznają się z tekstem” Co należy wiedzieć o pogodzie? „
Typy pogody
1. Uczniowie prezentują przygotowane stroje i i inne rekwizyty kojarzące . się z jednoznacznie z określonym typem pogody
2.Wypisanie na tablicy najtrafniejsze określenia pogody podawane przez
Dzieci.
Składniki pogody
Uczniowie próbują nadać nazwę każdej grupie określeń zebranych w tabeli ( czyli nazwę któregoś z elementów pogody)
Sformułowanie i zapisanie wniosku” Pogoda składa się z kilku składników”
Uzupełnianie schematu Składniki pogody.
Omówienie z uczniami podstawowych pojęć związanych z pogodą na podstawie tekstu ‘ Pogoda, atmosfera, meteorologia”
Dopasowywanie pojęć do objaśnień.
Uczniowie rozwiązują krzyżówkę
Praca samodzielna ćwiczenie Sprawdź jak sobie poradzisz( praca samodzielna jeżeli będzie możliwość czasowa ewentualnie zadanie domowe)
Podsumowanie
Ocena pracy uczniów
Podanie pracy domowe