Dodaj publikację
Autor
Magdalena Luźniakowska
Data publikacji
2012-02-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
69

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy zespołu przedmiotów humanistycznych.
 Pobierz (doc, 126,5 KB)

Podgląd treści


PLAN PRACY
ZESPOŁU
PRZEDMIOTÓW HUMANISTYCZNYCH

Członkowie Zespołu Przedmiotów Humanistycznych:

► Nauczyciele języka polskiego:

► Nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie:

► Nauczyciele języków obcych:

► Nauczyciele religii:

Cele ogólne Zespołu Przedmiotów Humanistycznych

Wspieranie wszechstronnego rozwoju ucznia, przy uwzględnieniu jego indywidualnych potrzeb i możliwości.

Rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów.

Rozwijanie u uczniów poczucia własnej wartości.

Kształtowanie postawy otwartości i szacunku wobec innych narodowości i kultur.

Rozwijanie rozumienia własnej tożsamości (regionalnej, narodowej) na tle historii i kultury europejskiej.

Kształtowanie umiejętności wyrażania siebie, swoich uczuć i poglądów.

Dbanie o poprawność i kulturę języka polskiego.

Systematyczne diagnozowanie i analizowanie osiągnięć uczniów.

Formułowanie i wdrażanie wniosków z analiz osiągnięć uczniów w celu wzrostu efektów kształcenia.

Przygotowywanie uczniów do egzaminu maturalnego.

Współorganizowanie życia kulturalnego szkoły (organizowanie konkursów, akademii, wystaw).

Uczestnictwo młodzieży naszej szkoły w życiu kulturalnym regionu oraz w uroczystościach patriotycznych.

Doskonalenie procesu nauczania i uczenia.

Samokształcenie i doskonalenie warsztatu pracy nauczycieli.

Doskonalenie zawodowe nauczycieli poprzez udział w kursach, szkoleniach, warsztatach metodycznych, konferencjach.

Dzielenie się wiedzą oraz rozwijanie współpracy nauczycieli w zakresie analizowania i tworzenia procesów edukacyjnych.

STAŁY HARMONOGRAM ZADAŃ DO REALIZACJI

|Zadania do realizacji |Termin |Osoby odpowiedzialne |
|1. Organizacja pracy Zespołu Przedmiotów Humanistycznych. |wrzesień każdego roku |Przewodniczący/-a Zespołu |
| | |członkowie |
|2. Analiza wyników pisemnych i ustnych matur zewnętrznych oraz |wrzesień każdego roku |Nauczyciele języka polskiego, |
|sformułowanie wniosków i rekomendacji do pracy. | |historii, języków obcych |
|3. Ewaluacja planów wynikowych. |wrzesień każdego roku |Cały zespół |
|4. Diagnoza wstępna w klasach pierwszych – opracowanie i |wrzesień każdego roku |Nauczyciele języka polskiego, |
|przeprowadzenie testu diagnozującego poziom wiedzy i | |historii, języków obcych |
|umiejętności. | | |
|5. Opracowanie i przeprowadzenie testów sprawdzających poziom |wrzesień każdego roku |Nauczyciele języka polskiego , historii, wos |
|przygotowania uczniów do egzaminu maturalnego. | | |
|6. Diagnoza klas maturalnych – przeprowadzenie próbnych matur |wg. szczegółowego harmonogramu |Nauczyciele języka polskiego, historii, wos, |
|pisemnych. |na dany rok szkolny |języków obcych |
|7. Powtórne badanie klas pierwszych w semestrze II w celu |maj każdego roku |Nauczyciele języka polskiego, |
|określenia przyrostu wiedzy i umiejętności w porównaniu do | |historii, języków obcych |
|badania wstępnego. | | |
|8. Powtórne badanie klas maturalnych w semestrze II w celu |marzec każdego roku |Nauczyciele języka polskiego , historii, wos |
|określenia przyrostu wiedzy i umiejętności w porównaniu do | | |
|badania wstępnego. | | |
|9. Diagnoza osiągnięć uczniów klas programowo starszych (klasy |maj każdego roku |Nauczyciele języków obcych |
|II Liceum oraz klasy II i III Technikum) – opracowanie i | | |
|przeprowadzenie testu sumatywnego. | | |
|10. Analiza wyników wszystkich w/w diagnoz, sformułowanie |wg. szczegółowego harmonogramu |Nauczyciele języka polskiego, historii, wos, |
|wniosków końcowych i rekomendacji do pracy oraz wdrażanie |na dany ...