Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY
ZESPOŁU
PRZEDMIOTÓW HUMANISTYCZNYCH
Członkowie Zespołu Przedmiotów Humanistycznych:
► Nauczyciele języka polskiego:
► Nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie:
► Nauczyciele języków obcych:
► Nauczyciele religii:
Cele ogólne Zespołu Przedmiotów Humanistycznych
Wspieranie wszechstronnego rozwoju ucznia, przy uwzględnieniu jego indywidualnych potrzeb i możliwości.
Rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów.
Rozwijanie u uczniów poczucia własnej wartości.
Kształtowanie postawy otwartości i szacunku wobec innych narodowości i kultur.
Rozwijanie rozumienia własnej tożsamości (regionalnej, narodowej) na tle historii i kultury europejskiej.
Kształtowanie umiejętności wyrażania siebie, swoich uczuć i poglądów.
Dbanie o poprawność i kulturę języka polskiego.
Systematyczne diagnozowanie i analizowanie osiągnięć uczniów.
Formułowanie i wdrażanie wniosków z analiz osiągnięć uczniów w celu wzrostu efektów kształcenia.
Przygotowywanie uczniów do egzaminu maturalnego.
Współorganizowanie życia kulturalnego szkoły (organizowanie konkursów, akademii, wystaw).
Uczestnictwo młodzieży naszej szkoły w życiu kulturalnym regionu oraz w uroczystościach patriotycznych.
Doskonalenie procesu nauczania i uczenia.
Samokształcenie i doskonalenie warsztatu pracy nauczycieli.
Doskonalenie zawodowe nauczycieli poprzez udział w kursach, szkoleniach, warsztatach metodycznych, konferencjach.
Dzielenie się wiedzą oraz rozwijanie współpracy nauczycieli w zakresie analizowania i tworzenia procesów edukacyjnych.
STAŁY HARMONOGRAM ZADAŃ DO REALIZACJI
|Zadania do realizacji |Termin |Osoby odpowiedzialne |
|1. Organizacja pracy Zespołu Przedmiotów Humanistycznych. |wrzesień każdego roku |Przewodniczący/-a Zespołu |
| | |członkowie |
|2. Analiza wyników pisemnych i ustnych matur zewnętrznych oraz |wrzesień każdego roku |Nauczyciele języka polskiego, |
|sformułowanie wniosków i rekomendacji do pracy. | |historii, języków obcych |
|3. Ewaluacja planów wynikowych. |wrzesień każdego roku |Cały zespół |
|4. Diagnoza wstępna w klasach pierwszych – opracowanie i |wrzesień każdego roku |Nauczyciele języka polskiego, |
|przeprowadzenie testu diagnozującego poziom wiedzy i | |historii, języków obcych |
|umiejętności. | | |
|5. Opracowanie i przeprowadzenie testów sprawdzających poziom |wrzesień każdego roku |Nauczyciele języka polskiego , historii, wos |
|przygotowania uczniów do egzaminu maturalnego. | | |
|6. Diagnoza klas maturalnych – przeprowadzenie próbnych matur |wg. szczegółowego harmonogramu |Nauczyciele języka polskiego, historii, wos, |
|pisemnych. |na dany rok szkolny |języków obcych |
|7. Powtórne badanie klas pierwszych w semestrze II w celu |maj każdego roku |Nauczyciele języka polskiego, |
|określenia przyrostu wiedzy i umiejętności w porównaniu do | |historii, języków obcych |
|badania wstępnego. | | |
|8. Powtórne badanie klas maturalnych w semestrze II w celu |marzec każdego roku |Nauczyciele języka polskiego , historii, wos |
|określenia przyrostu wiedzy i umiejętności w porównaniu do | | |
|badania wstępnego. | | |
|9. Diagnoza osiągnięć uczniów klas programowo starszych (klasy |maj każdego roku |Nauczyciele języków obcych |
|II Liceum oraz klasy II i III Technikum) – opracowanie i | | |
|przeprowadzenie testu sumatywnego. | | |
|10. Analiza wyników wszystkich w/w diagnoz, sformułowanie |wg. szczegółowego harmonogramu |Nauczyciele języka polskiego, historii, wos, |
|wniosków końcowych i rekomendacji do pracy oraz wdrażanie |na dany ...