Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Małgorzata Stępień-Sulima
nauczyciel języka polskiego, wiedzy o kulturze i religii
Zespół Szkół nr 1
w Grodzisku Mazowieckim
ul. Żwirki i Wigury 4
Okres stażu od 01.09.2009r.
do 31.05.2012r.
|
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego
AKTY PRAWNE:
❑ Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r. Ustawa z dnia 18 lutego 2000r. o zmianie ustawy Karta Nauczyciela (Rozdział 3a, Awans zawodowy nauczycieli)
❑ Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. W sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
❑ Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
| |
| |
|Procedura przygotowawcza |
|Zadania |Forma realizacji |Termin realizacji |Wynik potwierdzający efekt; uwagi |
|Poznanie procedur awansu zawodowego nauczycieli |Zapoznanie się z podstawami prawnymi dotyczącymi awansu zawodowego nauczycieli: |IX 2009r. |Wniosek o rozpoczęcie stażu |
| |Analiza rozdz. 3a Karty Nauczyciela, | | |
| |Analiza Rozporządzenia MEN z dnia 01 grudnia 2004r. | | |
| |w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli; | | |
| |Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopień awansu | | |
| |zawodowego; | | |
|Wstępna ocena własnej wiedzy |Autorefleksja – określenie potrzeb w zakresie wiedzy |IX 2009r. |Własne notatki |
|i umiejętności w celu uświadomienia sobie swoich |i umiejętności; | |Plan rozwoju zawodowego |
|możliwości i braków. |Projektowanie własnego rozwoju w okresie stażu. | | |
|Prawidłowe prowadzenie dokumentacji przebiegu |Gromadzenie zaświadczeń, świadectw, programów, scenariuszy, zdjęć itp |Na bieżąco |Zgromadzona dokumentacja |
|realizacji planu rozwoju zawodowego | | | |
|Autoanaliza, przygotowanie projektu sprawozdania |Opisanie realizacji planu rozwoju zawodowego; |Na zakończenie stażu |Sprawozdanie |
| |Analiza dotychczasowych oddziaływań, ocena ich skuteczności. Określenie potrzeb w zakresie | |z realizacji planu rozwoju zawodowego |
| |wiedzy i umiejętności. | | |
| §8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły. |
|Zadania |Forma realizacji |Termin realizacji |Wynik potwierdzający efekt; uwagi |
|Poszerzanie wiedzy |Udział w spotkaniach metodycznych i konferencjach nauczycieli języka polskiego i wiedzy o | |Świadectwa ukończenia doskonalenia zawodowego |
|i umiejętności dydaktycznych |kulturze, |Na bieżąco |Konspekty lekcji, opracowane materiały |
|z zakresu nauczanego przedmiotu w procesie aktywnego |Udział w spotkaniach katechetyczno-pedagogicznych Wydziału Duszpasterstwa Dzieci i Młodzieży | | |
|udziału |Kurii Metropolitalnej Warszawskiej, | | |
|w zewnętrznym doskonaleniu. |Wykorzystanie poznanych metod na lekcjach języka polskiego, wiedzy o kulturze i religii oraz w | | |
| |pracy wychowawczej, | | |
| |Praca w Zespole Przedmiotów Humanistycznych – podwyższenie jakości pracy szkoły. | | |
|Aktywne uczestniczenie |Udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej, |Na bieżąco |Potwierdzeni dyrekcji szkoły |
|w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli. |Obserwacja zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli, | | |
| |Samodzielne przeprowadzenie rad szkoleniowych. | | |
|Samodzielne studiowanie literatury ...