Dodaj publikację
Autor
Bożena Bednarz
Data publikacji
2012-02-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
23

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program zajęć praktycznych z uprawy roślin w rolnictwie ekologicznym.
 Pobierz (doc, 59,0 KB)

Podgląd treści

Zespół Szkół Rolniczych

Hańczowa 80, 38-316 Wysowa-Zdrój
woj. małopolskie

Program zajęć praktycznych z uprawy roślin w rolnictwie ekologicznym

|Lp. |Tematy zajęć |Zadania do wykonania |Umiejętności |
|Klasa II TR |
|1 |Zapoznanie z gospodarstwem – działem uprawy |poznawanie gospodarstwa i roślin w nim uprawianych |wymienianie cech charakterystycznych do produkcji roślinnej |
| |roślin. |poznawanie przepisów BHP na zajęciach praktycznych |charakteryzowanie gospodarstw jego historie, dział produkcji roślinnej |
| |Szkolenie BHP. |poznawanie programu zajęć i zapoznanie się z kryteriami oceniania zajęć |ogólnie uzasadnia dobór roślin uprawianych w gospodarstwie |
| |Informacje ogólne – tematyka zajęć, zapoznanie | | |
| |ucznia z kryteriami oceniania zajęć praktycznych. | | |
|2 |Zapoznanie z działalnością, wyposażeniem i |powtarza wiadomości z lekcji uprawy roślin w dziale: „Meteorologia i |uzasadnia usytuowanie i wygląd klatki meteorologicznej |
| |usytuowaniem klatki Meteorologicznej. |klimatologia” |rozpoznaje podstawowe przyrządy w niej i na zewnątrz |
| |Wycieczka do Posterunku Meteorologicznego w |zna dokumentacje prowadzone przez pracownika |dokonuje pomiaru (temperatury, wilgotności, prędkości i kierunku wiatru) |
| |Wysowej. | |zapisuje pomiary w odpowiedniej dokumentacji |
| | | |interpretuje komunikaty o pogodzie |
|3 |Wykonanie odkrywki glebowej. |powtarza wiadomości nabyte na lekcjach z gleboznawstwa |lokalizuje miejsca wykonania odkrywki i uzasadnia wybór |
| |Badanie gleb w terenie, próba klasyfikacji gleb. |zna zadania Stacji Chemiczno-Rolniczej |wykonuje odkrywkę glebową |
| |Pobieranie próbek glebowych do analizy przez | |ocenia organoleptycznie glebę - skład granulometryczny, budowę, poziomy |
| |Stacje Chemiczno-Rolnicze. | |genetyczne, miąższość gleby |
| | | |badanie odczynu gleby |
| | | |ustala kompleksy glebowe i klasę bonitacyjną oraz typ gleby |
| | | |interpretuje mapy glebowe |
| | | |umie pobrać próbkę glebową do analizy przez Stacje Chemiczno-Rolnicze |
|4 |Przegląd pól zmeliorowanych, konserwacja urządzeń |powtarza materiał objęty programem w dziale „Melioracje rolne” |wyszukuje urządzenia melioracyjne |
| |melioracyjnych będących w terenie: |zna zasady konserwacji |dokonuje niezbędnych zabiegów na rowach przy wylotach i przepustach oraz |
| |rowy otwarte |wybiera odpowiednie narzędzia |studzienkach |
| |wyloty drenarskie | |współpracuje z agromeliorantem w terenie |
| |studnie melioracyjne | | |
| |przepusty | | |
|5 |Ocena orki i zabiegów doprawiających rolę (zajęcia|powtarza nabyte wiadomości w dziale Mechaniczna uprawa roli |ocenia czy zabiegi wykonywane są w odpowiednim terminie |
| |wspólne z mechanizacją. | |dokonuje oceny orki |
| | | |przygotowanie pola do orki, wyorania bruzdy i zaorania grzbietu uwroci i |
| | | |wykonania orki wiosennej |
| | | |posługuje się tyczką, taśmą mierzącą głębokościomierzem |
| | | |zapisuje wyniki w odpowiednich kartach oceny orki |
| | | |projektuje całokształt uprawy roli pod określone gatunki-ćwiczenia |
|6 |Gromadzenie materiałów na pryzmę kompostową. |powtarza wiadomości nabyte na lekcjach w temacie „Komposty” |gromadzi materiał na kompost, grabi liście, zbiera chwasty |
|7 |Sporządzenie pryzmy kompostowej. Przerabianie | |organizuje przywóz obornika |
|8 |pryzmy kompostowej. Stosowanie kompostu na działkę| |ćwiczy umiejętności pracy w grupie |
| |szkolną. | |składa materiały na pryzmę i do różnego rodzaju kompostowników |
| | | |ocenia stopień dojrzałości kompostu |
| | | |wylicza zapotrzebowanie na ...