Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Program nauczania z zajęć praktycznych „Produkcja zwierzęca” w klasie III ZSZ 5 godz
Opracowała: BOŻENA BEDNARZ
Lp.
Temat zajęć
Wiedza ucznia
Umiejętności ucznia
1.
Zapoznanie uczniów z wymogami edukacyjnymi na zajęciach praktycznych, rozkładem materiału i kryterium oceniania. Przepisy BHP.
2.
Budowa koguta i kury.
Zna różnice w budowie samca i samicy
Potrafi wskazać przydatność koguta i kury do rozrodu i tuczu
3.
Ocena pokroju ptaków mięsnych. Wady budowy. Postępowanie ze zwierzęciem.
Zna prawidłowy pokrój ptaków mięsnych
Potrafi wskazać na modelu wszystkie wady pokrojowe i ocenić przydatność zwierzęcia do dalszego chowu
4.
Ocena pokroju ptaków nieśnych. Wady budowy. Postępowanie ze zwierzęciem.
Zna prawidłowy pokrój ptaków nieśnych
Potrafi wskazać na modelu wszystkie wady pokrojowe i ocenić przydatność zwierzęcia do dalszego chowu
5.
Ocena jaj wylęgowych.
Zna prawidłową i wadliwą budowę jaja do wylęgu
Potrafi ocenić przydatność jaja do wylęgu
6.
Ocena jaj konsumpcyjnych.
Zna prawidłową i wadliwą budowę jaja do konsumpcji
Zna warunki oznakowania jaj konsumpcyjnych
Potrafi ocenić przydatność jaja do konsumpcji i ocenić świeżość jaj
7.
Odchowalnie drobiu.
Zna zasady odchowu i różnice w odchowie różnych gatunków piskląt
Zna wymogi unijne i krajowe jakim powinna podlegać odchowalnia
Zna urządzenia i wyposażenie odchowalni
Potrafi scharakteryzować warunki prawidłowej reprodukcji drobiu
8.
Żywienie różnych grup produkcyjnych ptaków.
Zna zasady prawidłowego żywienia w różnych okresach odchowu
Potrafi obliczyć zapotrzebowanie na paszę w różnych grupach wiekowych
Oblicza przykładowe dawki
9
Użytkowanie mięsne drobiu.
Zna zasady tuczu kilku gatunków drobiu.
Zna wymagania jakościowe mięsa i opłacalność chowu
Posiada umiejętność doboru odpowiednich pasz do tuczu
10.
Wymagania stawiane budynkom dla drobiu.
Zna wymogi unijne względem utrzymania drobiu.
Wykazuje różnice w systemach utrzymania drobiu.
Określa minimalne powierzchnie dla różnych grup wiekowych.
Określa sposób zmechanizowania prac w budynku.
11.
Choroby drobiu i zabiegi profilaktyczne.
Zna główne choroby, ich objawy i sposoby leczenia.
Potrafi po objawach rozpoznać daną chorobę i metodę walki z nią.
12.
Ocena pokroju owiec. Wady budowy. Postępowanie ze zwierzęciem.
Zna prawidłowy pokrój
Wie o zagrożeniach ze strony zwierząt
Potrafi wskazać na modelu wszystkie wady pokrojowe i ocenić przydatność zwierzęcia do dalszego chowu
13.
Rozród u owiec.
Wie co oznacza dojrzałość fizyczna i rozpłodowa
Zna terminy krycia, objawy rui, ciąży, objawy zbliżającego się porodu.
Ocenia dojrzałość lmaciorek do rozrodu
Rozpoznaje objawy rui, ciąży, porodu.
Czuwa nad prawidłowym przebiegiem porodu.
14.
Żywienie i odchów różnych grup owiec.
Zna pasze stosowane w żywieniu grup owiec.
Zna różnice w żywieniu tryków i maciorek.
Określa kolejność czynności po wykotach.
Ocenia żywotność zwierzęcia ...