Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ROCZNY PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ W KLASIE I ZSZ
WYCHOWAWCA KLASY: BOŻENA BEDNARZ
|Lp. |TEMAT |CELE I SPOSOBY REALIZACJI |
|I. Rozwijanie samorządności uczniów |
|1. |Wiadomości wprowadzające |Zapoznanie wychowanków z zasadami życia w społeczności szkolnej |
| | |Zapoznanie z wymogami edukacyjnymi |
|2. |Wybór samorządu klasowego |Podział funkcji i obowiązków klasowych |
| | |Wyodrębnienie funkcji: przewodniczącego klasy, zastępcy i skarbnika |
| | |Zwrócenie uwagi na efektywną umiejętność współpracy w samorządzie klasowym |
|3. |Zapoznanie wychowanków ze Statutem Szkoły. |Zapoznanie z organami szkoły (Dyrektor, Rada Pedagogiczna, Samorząd szkolny, |
| | |samorządy klasowe i ich zadania) |
| | |Zapoznanie z prawami i obowiązkami uczniów (systemem kar i nagród) |
|4. |Zapoznanie z wewnątrzszkolnym systemem |Zapoznanie z warunkami jakie muszą być spełnione w celu osiągnięcia określonych|
| |oceniania i klasyfikowania uczniów |stopni i ocen z zachowania |
| | |Przedstawienie szczegółowych kryteriów ocen szkolnych i z zachowania |
|5. |Zapoznanie wychowanków z Programem Wychowawczym|Przedstawienie co obejmuje program wychowawczy (zadania wychowania, wizerunek |
| |Szkoły na rok szkolny 2008/2009 |absolwenta, zadania realizowane przez nauczycieli, wychowawców i katechetów) |
| | |Szczegółowe zadania i ich realizacja |
|6. |Kształtowanie własnej osobowości |Przedstawienie wychowankom odrębności i wartości każdego człowieka |
| | |Formy doskonalenia własnej osobowości |
|7. |Zasady dobrego kontaktu w grupie (jeden za |Metodą ćwiczeniową (praca w grupie, kartka, długopis) uczniowie poznają siebie |
| |wszystkich wszyscy za jednego) |nawzajem, swoją indywidualność przez co klasa jest bogatsza, bo różnorodna |
|8. |Badanie klimatu w klasie |Zadanie polega na zbadaniu atmosfery panującej w klasie za pomocą ankiety, |
| | |którą wypełniają uczniowie. Temat ankiety: MOJE MIEJSCE W KLASIE I SZKOLE |
|9. |Co mnie wyróżnia, co nas łączy |Metodą ćwiczeniową (przy pomocy kartki papieru i długopisu lub tablicy i kredy)|
| | |wpisujemy |
|10. |Przygotowanie uczniów do pełnienia funkcji |Przy pomocy KARTY OBSERWACJI ZACHOWAŃ UCZNIA nauczyciel bada cechy wychowanków |
| |społecznych |charakterystyczne dla ich współistnienia w grupie |
|II. Podnoszenie wyników nauczania |
|11. |Koncentracja – klucz do sukcesu |Lekcja ma na celu zdobycie umiejętności optymalnego zarządzania czasem, |
| | |racjonalnego planowania własnych zajęć, zgodnego z zasadami ergonomii, |
| | |uzyskiwania koncentracji na nauce oraz sztuce regeneracji i wypoczynku |
|12. |Skuteczne czytanie i nowoczesne notowanie |Lekcja dotyczy zasad efektywnego czytania oraz omawia sposoby notowania, z |
| | |uwzględnieniem notowania graficznego. |
|13. |Strategie uczenia się |W trakcie lekcji uczniowie poznają metody i strategie uczenia się i powtarzania|
| | |materiału. Dowiadują się jak wspomagać procesy pamięci i organizować |
| | |powtarzanie materiał, aby osiągnąć jak najlepsze efekty. |
|14. |Gdzie szukać dodatkowych informacji i rozwijać |Lekcja ma na celu pomoc uczniom w poszukiwaniu cennych wiadomości niezbędnych w|
| |zainteresowania |życiu i szkole |
|III. Podnoszenie kultury osobistej |
|15. |Podstawy dobrego wychowania |Lekcja ma na celu przybliżenie wychowankom zasad właściwego ...