Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ROCZNY PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ W KLASIE II ZSZ
WYCHOWAWCA KLASY: BOŻENA BEDNARZ
|Lp. |TEMAT |CELE I SPOSOBY REALIZACJI |
|I. Rozwijanie samorządności uczniów |
|2. |Lekcja organizacyjna. |Podział funkcji i obowiązków klasowych |
| |Wybór samorządu klasowego |Wyodrębnienie funkcji: przewodniczącego klasy, zastępcy i skarbnika |
| | |Zwrócenie uwagi na efektywną umiejętność współpracy w samorządzie klasowym |
|3. |Zapoznanie wychowanków ze Statutem Szkoły, |Zapoznanie z organami szkoły (Dyrektor, Rada Pedagogiczna, Samorząd szkolny, |
| |wewnątrzszkolnym systemem oceniania i |samorządy klasowe i ich zadania) |
| |klasyfikowania uczniów, Programem Wychowawczym |Zapoznanie z prawami i obowiązkami uczniów (systemem kar i nagród) |
| |Szkoły na rok szkolny 2009/2010 | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
|II. Podnoszenie wyników nauczania |
|11. |Koncentracja – klucz do sukcesu |Lekcja ma na celu zdobycie umiejętności optymalnego zarządzania czasem, |
| | |racjonalnego planowania własnych zajęć, zgodnego z zasadami ergonomii, |
| | |uzyskiwania koncentracji na nauce oraz sztuce regeneracji i wypoczynku |
|12. |Skuteczne czytanie i nowoczesne notowanie |Lekcja dotyczy zasad efektywnego czytania oraz omawia sposoby notowania, z |
| | |uwzględnieniem notowania graficznego. |
|13. |Strategie uczenia się |W trakcie lekcji uczniowie poznają metody i strategie uczenia się i powtarzania|
| | |materiału. Dowiadują się jak wspomagać procesy pamięci i organizować |
| | |powtarzanie materiał, aby osiągnąć jak najlepsze efekty. |
|14. |Gdzie szukać dodatkowych informacji i rozwijać |Lekcja ma na celu pomoc uczniom w poszukiwaniu cennych wiadomości niezbędnych w|
| |zainteresowania |życiu i szkole |
|III. Podnoszenie kultury osobistej |
|15. |Podstawy dobrego wychowania |Lekcja ma na celu przybliżenie wychowankom zasad właściwego zachowania się w |
| | |różnych okolicznościach |
|16. |Wymogi kultury osobistej |Przedstawienie podstawowych wymogów kultury osobistej w kontaktach |
| | |międzyludzkich |
|17. |Kultura komunikowania się |Celem lekcji jest pogłębianie umiejętności prawidłowego doboru słów do lepszego|
| | |porozumiewania się z innymi metodą indywidualnej pracy i pracy w grupach. |
|18. |Unikanie konfliktów |Metodą miniwykładu wychowawca przekazuje uczniom 12 zasad skutecznego, |
| | |bezkonfliktowego sposobu komunikowania się z innymi |
|19. |Porozumienie czy konflikt |Najczęstszą przyczyną nieporozumień są emocje i uczucia. Lekcja ma za zadanie |
| | |nazwać uczucia, podać ich rodzaje. Uczniowie zgadują jakie uczucia nimi |
| | |najczęściej kierują w życiu |
|20. |Bariery komunikacyjne. |Za pomocą miniwykładu i scenek wychowawca uświadamia uczniom jakie mogą być |
| | |bariery w komunikowaniu się i jakie są skuteczne metody ich wyeliminowania. |
|21. |Jak być dobrze zrozumianym? |Wychowawca podkreśli znaczenie słów w komunikowaniu się i celowego posługiwania|
| | |się językiem. |
|22. |Komunikujemy się bez słów. |Komunikacja to nie tylko słowa |
| | |Celem lekcji jest doskonalenie umiejętności komunikowania się elementami |
| | |komunikacji niewerbalnej |
|23. |Umiejętność bycia asertywnym. |Ćwiczenia w budowaniu postaw asertywnych umożliwiających dobrą komunikację |
| | |pomiędzy uczniami a nauczycielami |
|24. |Moja pozytywna niezależność. |Doskonalenie umiejętności asertywnego zachowania, odmawiania i skutecznego |
| | |argumentowania – ćwiczenia w grupach |
|IV ...