Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
CZYTELNIK, 2012-03-07
Opracowana tematyka bardzo przydatna szczególnie dla nauczycieli, którzy objęli wychowawstwo po raz pierwszy.
TEMATYKA GODZIN WYCHOWAWCZYCH
DLA KLASY IV
NA ROK SZKOLNY 2011/2012
WRZESIEŃ
1.Jestem członkiem społeczności uczniowskiej. Wybór samorządu klasowego.
2.Prawa i obowiązki ucznia.
3.”Sprzątanie Świata ”. Idea akcji i jej cele.
4.Poznajmy się lepiej. Test socjometryczny.
PAŹDZIERNIK
1.Moje bezpieczeństwo na drodze do i ze szkoły.
2.Kształtowanie etycznej postawy wobec wszystkich żywych organizmów.
Obchody Światowego Tygodnia Zwierząt i Święta Drzewa.
3.Jak być dobrym uczniem. Cechy dobrego ucznia.
4.Pamięć o tych, którzy odeszli. Odwiedzamy groby bliskich.
LISTOPAD
1.Mój pokój do pracy i wypoczynku. Jakie warunki sprzyjają nauce?
2.Czy potrafię współpracować z rówieśnikami?
Czy można mieć dobre samopoczucie w szkole?
3.Asertywność jest sztuką bycia sobą.
4.Ja i mój dom-moi rodzice, rodzeństwo. Rola dziecka w rodzinie.
GRUDZIEŃ
1.Zapobieganie trudnościom w nauce.
Organizujemy pomoc dla słabszych kolegów i koleżanek z naszej klasy.
2.Klasowe mikołajki.
3.Nasza klasa przy wigilijnym stole. Tradycja Świąt Bożego Narodzenia w moim domu.
STYCZEŃ
1.Moje postanowienia noworoczne. W czym chcę być lepszy?
2. Osoby niepełnosprawne, chore i starsze – jak można im pomóc?
3.Ja w oczach innych. Ocena własnego postępowania i zachowania.
4.Moje i nasze szkolne sukcesy.
LUTY
1.Jak przyjemnie i bezpiecznie spędzić czas wolny- zbliżają się ferie.
2.Walentynkowa poczta zaprzyjaźnionych. Czy ja nadaję się na przyjaciela?
3.Prawa i obowiązki ucznia.
MARZEC
1.Czy mam wpływ na innych ludzi?
2.Kim jest wolontariusz? Komu pomaga.
3.Telewizja i komputer- pomagają czy szkodzą? Jakie oglądasz programy telewizyjne.
4.Mój szacunek dla innych ludzi- koleżanek, kolegów, nauczycieli, rodziców, sąsiadów.
KWIECIEŃ
1.Zwyczaje i obrzędy Świąt Wielkiej Nocy.
2.Czy jestem człowiekiem ekologicznym. Obchody Dnia Ziemi.
3.Jak pokonać trudności w nauce szkolnej. Organizacja pomocy koleżeńskiej w II semestrze.
MAJ
1.Praca zawodowa moich rodziców. Kim ja chcę zostać w przyszłości.
2.Jaka jest kultura mojego zachowania.
3.Moja mama. Autorytet moich rodziców.
4.Moja higiena osobista warunkiem zdrowia.
CZERWIEC
1.Czy nasza klasa jest zgrana?
Jakim zespołem jesteśmy, jakim powinniśmy być – wskazówki na przyszłość.
2.Ja w oczach innych. Ocena własnego postępowania i zachowania
3.Moje i nasze szkolne sukcesy.
4.Miejsca, których należy zachować rozwagę i ostrożność. Zbliżają się wakacje.
.