Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ewa6403, 2012-03-09
brakuje załączników
Scenariusz zajęć w grupie „Misie” 5 – 6 latków
Data: 28.11.2011 r.
Prowadząca: Anna Hermaszuk
Temat dnia: „Jestem koleżeński” – wykorzystanie historyjki obrazkowej w utrwalaniu wybranej zasady umożliwiającej prawidłowe funkcjonowanie dzieci w grupie rówieśniczej.
Cele ogólne:
kształtowanie myślenia przyczynowo – skutkowego,
doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej,
rozwijanie wypowiedzi słownych na określony temat,
utrwalanie wybranych reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej.
Cele operacyjne:
Dziecko:
buduje wypowiedzi poprawne pod względem gramatycznym i stylistycznym,
doskonali koordynacje wzrokowo – ruchową,
słucha uważnie innych i stara się zwracać bezpośrednio do rozmówcy,
radzi sobie w sytuacjach konfliktowych bez stosowania agresji,
wie, że nie można sprawiać swoim zachowaniem przykrości innym dzieciom,
układa historyjkę obrazkową składającą się z kilku elementów,
opowiada co dzieje się na każdym z obrazków,
rozumie i zapamiętuje polecenia nauczyciela,
potrafi poruszać się przy muzyce.
układa ilustrację z kilku części,
zgodnie bierze udział w zabawach ruchowych z innymi dziećmi.
Metody pracy: problemowa, aktywizująca, praktyczna.
Formy pracy: indywidualna, grupowa.
Środki dydaktyczne: karta pracy z historyjką obrazkową, pocięte obrazki, płyta CD,
kartki, klej, nożyczki, ilustracje przedstawiające
zachowania dzieci.
Przebieg zajęć:
Klaskanka – powitanka. Dzieci stoją w parach naprzeciwko siebie, śpiewają i klaskają rymowankę:
„Wszyscy są, witam Was,
zaczynamy już czas,
jesteś Ty, jestem ja,
raz, dwa, trzy.”
„W przedszkolu” - słuchanie krótkiego opowiadania.
Jak każdego dnia rano dzieci przyszły do przedszkola i zaczęły bawić się w swoje ulubione zabawy. Jedne dzieci bawiły się samochodami, dziewczynki bawiły się w kąciku lalek, inne dzieci układały puzzle lub rysowały przy stoliczkach. Kasia wzięła klocki i na dywanie zaczęła budować piękny zamek. Kiedy zamek był prawie gotowy do Kasi podszedł Olek i zapytał:
Co robisz?
Buduję zamek dla księżniczki – odpowiedziała Kasia.
Olek nie pytając Kasię o zgodę, nagle zabrał dwa klocki, tym samym niszcząc zbudowany przez nią zamek. Kasia z płaczem zawołała:
Oddaj proszę mi moje klocki! Nie zabieraj mi ich, ja się teraz nimi bawię!
Ale Olek ani myślał oddać klocki, też miał ochotę coś z nimi budować.
Zdenerwowana Kasia podeszła do Olka i uderzyła kolegę klockiem w rękę. Teraz obydwoje płakali, a klocki leżały rozsypane na dywanie, po pięknym zamku nie zostało ani śladu.
Odpowiadanie dzieci na pytania nauczyciela dotyczące treści historyjki.
Zabawa ruchowa przy muzyce: Kapitan i marynarze.
„Deszczowa pogoda” - opowiadanie co dzieje się na czterech obrazkach, wycinanie obrazków i paska z prawej strony. Układanie na pasku według określonej kolejności zdarzeń, nalepianie właściwych cyfr. Próby samodzielnego opowiadania treści historyjki.
Zabawa w parach – odbicie lustrzane.
„Dobry kolega” - dzieci w grupach składają kilkuelementowy obrazek i przyklejają go ...