Dodaj publikację
Autor
Ilona Pella-Bok
Data publikacji
2012-03-12
Średnia ocena
0,00
Pobrań
139

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Projekt e-twinning ten ma na celu rozbudzenie zainteresowania j. niemieckim poprzez wprowadzenie w krainę bajek braci Grimm. Uczniowie tworzą "albumy" ("scenariusze") bajek. Na koniec projektu wystawiają przedstawienie na forum szkoły i je nagrywają. Dla uczniów kl. I-III SP.
 Pobierz (doc, 41,5 KB)

Podgląd treści

Opis projektu eTwinning

|Title | BAJKOWA KRAINA BRACI GRIMM |
|proposition | |
|Short description | |
|(krótki opis) |Projekt ten m a na celu rozbudzenie zainteresowania j .niemieckim poprzez wprowadzenie w krainę bajek braci |
| |Grimm. Uczniowie tworzą „albumy” ( „scenariusze”) bajek. Na koniec projektu wystawiają przedstawienie na forum |
| |szkoły i je nagrywają. Współpraca z jedną szkołą ze Słowacji. |
|Wiek uczniów |7-9lat ( klasy I-III) |
|Język projektu |Język niemiecki, |
|Aims: |- rozbudzenie w uczniach zainteresowania kulturą i językami obcymi poprzez wprowadzenie w świat baśni, |
|(cele) |-rozwijanie umiejętności w zakresie komputerów i języków obcych  |
| | - wzrost wiedzy na temat bajek; |
| |- rozwijanie wyobraźni i kreatywności u dzieci; |
| |- wzbogacenie słownictwa z j. niemieckiego; |
| |- kształtowanie umiejętności pracy zespołowej; |
| |-kształtowanie umiejętności planowania czasu i pracy |
| |- doskonalenie umiejętności plastycznych. |
|Workprocess: | |
|(proces pracy) |Wrzesień: Nauczyciele komunikują się za pomocą poczty email, aby wymienić się podstawowymi informacjami na swój |
| |temat i na temat swojej pracy. Partnerzy będą tworzyć wspólnie dziennik projektu. |
| |Wymiana bajek zacznie się w październiku i zakończy w maju, co da w sumie zbiór siedmiu bajek. |
| |W każdym miesiącu dzieci pracują nad jedną bajka braci Grimm. Zbierają informacje, przygotowują ilustracje i |
| |spisują bajkę w bardzo prostym j. niemieckim. Na zajęciach utrwalamy słownictwo związane z bajkami za pomocą |
| |tworzonych przez dzieci krzyżówek, gier, zabaw, ćwiczeń graficznych, piosenek, które będą umieszczane razem z |
| |uczniami na TwinSpace ( dzięki tablicy interaktywnej i dostępu do Internetu). Oglądamy także bajki w j. |
| |niemieckim. |
| |Poza tym teksty i ilustracje bajek są układane w formę albumu i pod koniec każdego miesiąca przesyłane do szkoły |
| |partnerskiej. |
| |Powstaje również prezentacja PowerPoint, która także trafia do uczniów szkoły partnerskiej i na stronę |
| |internetową. |
| |Po otrzymaniu bajki, uczniowie czytają ją i rozmawiają o niej z nauczycielem, który może wybrać dowolny sposób na |
| |omówienie danego tekstu na lekcji. Na forum piszą komentarze szkole partnerskiej razem z nauczycielem. |
| |W czerwcu dzieci wybierają bajkę szkoły partnerskiej, która najbardziej im się spodobała i przygotowują krótkie |
| |przedstawienie, może być kukiełkowe. Przedstawienie jest odgrywane na forum szkoły, jest nagrywane i na |
| |zakończenie projektu obie szkoły umieszczają je na twinspace. |
|Expected results |- blog, TwinSpace, strona internetowa projektu, MP3, |
|(spodziewane |– prace plastyczne uczniów, plakaty, zdjęcia, filmy, materiały dydaktyczne w postaci gier i zagadek oraz |
|Rezultaty) |prezentacji multimedialnych, albumów ( które posłużą do nauki dla innych klas , |
| |- słownik album ( słownictwo baśniowe) |
| |– polubienie przez dzieci oglądanie bajek w j. obcym. śpiewanie piosenek, zabawę w teatr po niemiecku. |
| |- film - przedstawienie |

-----------------------
Ewa Kurzak