Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ
NAUCZYCIEL DYPLOMOWANY
mgr Alina Gromnicka – Tańska
Samorządowe Gimnazjum w Śmiglu
nauczyciel mianowany
nauczany przedmiot: język angielski
okres realizacji stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Cele stażu:
1.Podniesienie efektywności moich działań dydaktyczno – wychowawczych
2.Podniesienie jakości pracy szkoły
3.Zdobycie stopnia nauczyciela dyplomowanego
( Niniejszy plan ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje dotyczące podejmowanych zadań, form ich realizacji, czy też dokumentowania, w zależności od wynikających potrzeb, przydzielonych zadań dodatkowych itp.)
1. Czynności organizacyjne
L.p.
Zadania do realizacji
Formy realizacji
Termin
Dokumentowa nie realizacji zadań
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego
- analiza nowych przepisów prawa
oświatowego dotyczących awansu
zawodowego nauczycieli
- wniosek o rozpoczęcie stażu
-lipiec-
sierpień
2009
-wrzesień
2009
- wniosek
2.
Przygotowanie planu rozwoju zawodowego
- analiza potrzeb szkoły na podstawie analizy
Programu Wychowawczego Szkoły i
Szkolnego Programu Profilaktyki
- analiza potrzeb własnych
- opracowanie planu rozwoju zawodowego
-sierpień-
wrzesień
2009
- plan rozwoju
zawodowego
3.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
- gromadzenie dokumentacji
-cały okres
stażu
- dokumentacja
4.
Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
- przygotowanie sprawozdania z realizacji
zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego
-maj -
czerwiec
2012
-sprawozdanie
2. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły (§ 8 ust.2 pkt.1).
L.p
Zadania do realizacji
Formy realizacji
Termin
Dokumentowanie realizacji zadań
1.
Doskonalenie kompetencji zawodowych w procesie aktywnego udziału w doskonaleniu wewnątrzszkolnym i zewnętrznym
- udział w konferencjach metodycznych,
spotkaniach z metodykami i przedstawicielami
wydawnictw szkolnych i pedagogicznych
- udział w formach doskonalenia organizowanych
przez szkołę
- udział w kursach i innych formach doskonalenia
wynikających z indywidualnych potrzeb
nauczyciela oraz z potrzeb szkoły
- w
trakcie
stażu
- zaświadczenia,
certyfikaty,
potwierdzenia
2.
Samodzielne pogłębianie i aktualizowanie wiedzy z zakresu metodyki nauczanego przedmiotu, dydaktyki i pedagogiki.
- systematyczna lektura literatury fachowej, w
szczególności dotyczącej nauczania języka
obcego, planowania i ewaluacji pracy
nauczyciela, oceniania wspierającego,
aktywizujących metod nauczania, formowania
postaw ucznia autonomicznego ,pracy z uczniem
dyslektycznym, pracy wychowawczej z
młodzieżą
- studiowanie publikacji na stronach
internetowych portali edukacyjnych
- cały
okres
stażu
- bibliografia
3.
Udział w pracach
organów szkoły i zespołów zadaniowych
- aktywny udział w posiedzeniach Rady
Pedagogicznej
- praca w zespole samokształceniowym
nauczycieli języków obcych
- praca w zespole d/s Wewnątrzszkolnego
Systemu Oceniania
- praca w innych zespołach zadaniowych zgodnie
z potrzebami szkoły
-cały
okres
stażu
- potwierdzenia
4.
Wzbogacanie własnego warsztatu pracy.
- przygotowywanie i gromadzenie pomocy
dydaktycznych
- dbanie o pracownię przedmiotową
- systematyczne uzupełnianie własnej biblioteki:
książki, czasopisma, filmy, nagrania ...