Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji języka niemieckiego
I. Założenia ogólne:
1. Nazwa szkoły:
2. Poziom nauczania: kl. I
3. Data:
4. Czas trwania lekcji: 45 minut
5. Temat lekcji: „Die europäischen Länder” („Kraje europejskie”)
6. Cele jednostki lekcyjnej:
- uczeń potrafi nazwać poszczególne kraje europejskie
- uczeń potrafi nazwać stolice krajów europejskich
- uczeń potrafi rozpoznać dany kraj na mapie
- uczeń potrafi przyporządkować stolicę do kraju
- uczeń potrafi zapytać o nazwę stolicy danego państwa oraz potrafi udzielić odpowiedzi na pytanie
- uczeń potrafi wskazać kraj na mapie Europy
7. Metody i formy pracy:
praca indywidualna
praca w grupach
praca w parach
8. Materiały i środki dydaktyczne:
- kserokopie konturów Europy
- kserokopie z nazwami państw
- kserokopie z nazwami stolic
- zeszyt ćwiczeń
- mapa Europy
- kserokopie dialogów – wzór
- ewentualnie tablica + kreda
- magnesy
9. Przebieg lekcji:
CZAS
FAZA
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA
N - NAUCZYCIEL
CZYNNOŚCI UCZNIA
U - UCZEŃ
3 min.
1 min.
7 min.
34 min.
Faza wstępna lekcji
Wprowadzenie
Prezentacja
Część utrwalająca
Pożegnanie
N. wita klasę, sprawdza obecność, zapisuje datę i temat lekcji w dzienniku
N. rozdaje u. kserokopie przedstawiające kontury Europy
N. pyta o nazwę kontynentu
N. zapisuje temat lekcji na tablicy
N. wskazuje na mapie różne kraje europejskie i nazywa je w języku niemieckim
Nauczyciel pyta o polskie odpowiedniki nazw krajów europejskich
N. rozdaje u. kserokopie notatki z lekcji (nazwy poznanych państw europejskich), n. prosi o odczytanie wyrazów, poprawia ewentualne błędy w wymowie
N. prosi o otworzenie zeszytów ćw. na str. 38. Objaśnia polecenie zad. A1
N. objaśnia polecenie zad. A2 na str. 39 w zeszycie ćw.
N. rozdaje u. kserokopie z nazwami państw i stolic, prosi o przyporządkowanie odpowiednio stolic do państw
N. objaśnia polecenie następnego zadania, polegającego na utworzeniu dialogów wg wzoru:
● Was ist die Hauptstadt von Polen?
○ Die Hauptstadt von Polen ist Warschau.
N. tłumaczy na czym polega zad. A3 na str. 39 w zeszycie ćw. – zadanie domowe
oraz prosi o ułożenie domina
N. żegna uczniów
U. przygotowują się do zajęć
U. odpowiadają na pytanie (podają nazwę kontynentu)
U. notują temat lekcji w zeszycie
U. patrzą i słuchają
U. nazywają wymienione kraje w języku polskim
Wybrani u. odczytują nazwy krajów, ćwiczą wymowę
U. uzupełniają brakujące litery w nazwach państw
U. wpisują nazwy krajów europejskich w odpowiednich miejscach na mapce
U. w grupach przyporządkowują stolice do państw
U. w parach tworzą dialogi
U. żegnają nauczyciela